Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan köpa i höst, som vi kom överens om från början.

Vi är inte uppsagda och jag tänker inte påminna om den detaljen.

Min sambos advokat ska hjälpa till att förhala så mycket det går medan vi försöker skrapa fram pengar, i första hand till att köpa ut hennes del.
hoppas allt löser sig för er.

Blev väckt 06.40. Spolbilen kom kl 06.50. Kolla lite på tv. Sen åkte jag och handla till mig och sonen, lämnade av sonens grejer. Hem packa upp, baka två mjuka pepparkakor, baka frallor, nu gör jag fiskgratäng.

Borde verkligen gå ut till hästarna men just nu är det lite mysigt att vara inne.

23722295_10156019837119066_6351135228651408223_n.jpg
Åhhhh,vilken snygg ved"korg" :love:

Jo jag vet att de (hon) kan sälja ändå men vi har rätt till uppsägningstid.
Hon kan inte säga upp innan det är klart att hon får sälja. Om hon har hjälp av jurist så kommer inte det att glömmas bort utan ske när det blir möjligt. I dagsläget så är det nog inte möjligt.

Hemma! Burr som fasen!
Bilen brukar gå att förvärma med mobilen. Men den hade gått i viloläge nu. Så två febriga, trötta och frusna i för lite kläder fick skrapa och borsta fram skiten.
Tur vinterdäck var på innan!

Vovvi blev hysterisk. Jag med snudd på. ;)
Nu ligger vi i sängen 20 min innan jag måste till hästen.

Sen checkar jag ut för idag.

Tog hem två apelsiner och två kiwi till en granne som är sjuk sen många år och inte kommer iväg. Tänkte hon skulle få smaka hur mkt mer frukterna smakar. Bra plan tills jag fick för mig att också klämma ner min yllekappa i resväskan. Tror vi har 1 kiwi och resten kiwisoppa..

Sitter och spanar på vinterjackor men vill inte lägga ut någon större summa då jag förhoppningsvis inte kommer kunna ha den så länge. Men den jag har nu funkar inte länge till.. Vänta ut och se om det kommer något på rean..

Dricker min vaniljlatte å ska få liv i mini så hon kommer till förskolan idag. Den där migränen sitter bakom pannan idag och lurar. Hoppas det förblir i oförändrat läge eller bättre men chanserna är så höga :crazy:
Ska ni få en liten minimini :)?

Precis ätit. Lite sent då jag prioriterade att åka till stan när mini befann sig på förskolan. En McDonaldslunch var inget jag hade lust att stoppa i mig.
Hittade vad jag sökte tillslut :up:
Insåg att vi kanske borde börja handla presenter till sonen när jag såg alla julklappstips i butikerna. Han fyller ju alldeles snart och det enda vi köpt är 1 tidning och ett packe kopieringspapper á 500 blad :laugh:
Precis vad en 11-åring önskar sig :p
Så får väl ägna kvällen åt att googla fram något skoj...

Fördel med att inte kunna ta med sig telefonen hem :up:
Mitt största problem är att jag arbetar mycket via Facebook och det är svårt att ignorera på samma sätt som jag gjort med mailen där jag har ett automatiskt svar som går ut nu samt att jag har jobbtelefonen avstängd. Har nu författat ett standardsvar som de som kontaktar mig om arbetsrelaterade saker på messenger får.
Är det något som skiter sig totalt har alla som behöver mitt privata nummer och kan kontakta mig där istället för på arbetstelfonen.

Jag jobbar förvisso 25% men på den tiden hinner jag inte hur mycket som helst. Och utöver mina 2 timmar om dagen tänker jag inte jobba (även om det blev lite extra idag plus att jag är tillgänglig på telefon om någon på jobbet har frågor.)

Nästa vecka är det meningen att jag ska upp i halvtid. Om det kommer att gå visar sig. Både jag och läkaren är lite tveksamma.
Jag menade att de inte ska ge dig mer uppgifter/du ska inte jobba mer än just 25% (det kändes lite på dina tidigare inlägg att din chef kanske haft lite svårt att utföra allt hen krävt). Det är ju liksom inte så att du ska göra samma arbetsuppgifter/lika mycket fast på bara 25% av tiden.
Tolkar jag dig rätt med att du ska vara kontaktbar utöver dessa 25%? Då skulle jag räkna det som arbetstid!

Det är ingen bra idé att storhandla samma dag som pensionärerna har rabattdag på Ica :meh: Då blir man överkörd av små små tanter med stora vagnar :cautious:
Men när det är enda dagen på veckan det fungerade så var det bara att bita ihop...
Årets upplaga av Guinnes rekordbok hade kommit, så det blir en bra julklapp åt BARNET :up:
Och så fanns det ljusslingor med extrapris :angel: (Man kan inte ha för många, det finns alltid plats för en till...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 306
Senast: corzette
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 411
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 997
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 46 47 48
Svar
955
· Visningar
28 259
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser