Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit lunch på Zolaco. Skulle in på Hemköp och handla lite. Men missade att det körde Black Friday de med. Så det var fullsmockat i hela butiken och köer

Så din PMS har lagt sig lite? Eller fick du utlopp för din irritation gällande renarna tillslut? :D

Fråga @MJLee hur go' och glad jag var i telefon igår... :angel: PMS:en är över och jag fick goda nyheter igår. Givetvis kommer något att gå åt helvete snart men jag tänkte ta EN positiv dag iaf :p :rofl:

Det var faktiskt inte en ren:devil: på vägen när jag körde hem vilket var tur, bitvis åkte jag efter plogpinnarna. Jag hade en plogpinnelängds sikt från söder om Östersund och nästan ända till Bollnäs :crazy:

Verkar som om jag fick en dassig mage tack vare julbordet. Jag äter bara vegetariskt normalt. Igår åt jag fisk. Massor. Magen hatar mig. Perfekt nu när jag fick boka akuttid till hundskrället. Hon käkade soffa för ett par veckor sedan. Kom inte ut något när vi kräkte henne men nu jäklar spyr hunden. En gång förra veckan (en gång ingen gång tänkte jag), en gång vatten igår kväll. Nu har hon kräkts igen och hon matvägrar sedan igår kväll. Det var ju bara några månader sedan hon öppnades sist pga olämpliga föremål i tarmen.
Men fyyyyy.
Jag har tydligen anledning att fortsätta att inte äta fisk så ofta.
Kan tvinga i mig och hålla god min om situationen kräver det men annars låter jag gärna bli.

Men lilla hunden då, soffa ska man sitta, ligga, sova i. Räknas inte som mat.
Labbe?

Krya på er bägge två.

Katten hemma igen, infektion i innerörat. Har vi tur har det inte gått innanför trummhinnan för då blir det troligtvis operation :nailbiting:.
Odling är skickad så håll tummarna för att Postnord sköter sig. Två olika antibiotika att hämta ut på apoteket samt köpa blötmat (och sånt hundgodis han älskar).
Sambon köpte även någon slags "näringsdryck" (eller slime som sambon kallade det :p) eftersom kisse inte vill äta men behöver energi för att orka läka.
Nu är kisse instängd i sonens rum så han inte kryper iväg och gömmer sig någonstans.

Ser att ni har skrivit massor :)! Får läsa (höll på att skriva förlösa tur jag hann ändra :o) sen ikväll.
Nu har jag precis ätit lunch (ungefär två timmar senare än vanligt :meh:) ska nu alldeles strax igen. Har en massa som ska göras men som helst ska göras då det är ljust. Pannlampa går men är inte lika bra som dagsljus.
Tuddiluuu!

Sitter och förbereder mig mentalt inför begravning i morgon. Jag är såklart hemskt ledsen över min bonusmormors bortgång, men det som känns tyngst just nu är min pappas sorg. Han har förlorat båda sina föräldrar och sin bror på kort tid, och att nu förlora sin svärmor i samma sjukdom som tog både hans bror och pappa river upp djup sår. Jag pratade med honom i telefon precis nu och han bröt ihop, och jag bröt ihop för att pappa bröt ihop.

Usch, vad kan man göra för personer som sörjer? Finns där? Köpa blommor? Jag vill så gärna göra någonting och känner mig helt uppgiven. Har frågat många gånger om dom behöver hjälp med någonting praktiskt men dom verkar ha koll på allt.

Pappa :heart :(

Sitter och förbereder mig mentalt inför begravning i morgon. Jag är såklart hemskt ledsen över min bonusmormors bortgång, men det som känns tyngst just nu är min pappas sorg. Han har förlorat båda sina föräldrar och sin bror på kort tid, och att nu förlora sin svärmor i samma sjukdom som tog både hans bror och pappa river upp djup sår. Jag pratade med honom i telefon precis nu och han bröt ihop, och jag bröt ihop för att pappa bröt ihop.

Usch, vad kan man göra för personer som sörjer? Finns där? Köpa blommor? Jag vill så gärna göra någonting och känner mig helt uppgiven. Har frågat många gånger om dom behöver hjälp med någonting praktiskt men dom verkar ha koll på allt.

Usch, vad jobbigt!
Jag vet inte riktigt vad man kan göra mer än att bara finnas där.
Folk sörjer ju olika.

Kram till er!

:heart

Shit... jag kollade tidningarna. Orkanvindar på Stekenjokk (upp till 40,9 m/s i byarna O_o). och de har stängt delar av E10 (vägen över fjällen från Kiruna till Norge)

Men fyyyyy.
Jag har tydligen anledning att fortsätta att inte äta fisk så ofta.
Kan tvinga i mig och hålla god min om situationen kräver det men annars låter jag gärna bli.

Men lilla hunden då, soffa ska man sitta, ligga, sova i. Räknas inte som mat.
Labbe?

Krya på er bägge två.
Är magen ovan vid animalier kan den tydligen reagera. Man får börja försiktigt. Inte med två tallrikar lax :p

Nä. Schäfer som inte ville vara hemma själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 317
Senast: corzette
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 424
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
3 013
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
42 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur