Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtade ut medicin så nu är jag 1800 kr fattigare :cautious: Det går snabbt att komma upp i högkostnadsbeloppet för mig :meh:
Tur det finns ett högkostnadsbelopp men det är trist om man kommer upp i det allt för fort och måste lägga ut stora summor direkt .Men man måste ju ha dom där pillren så det är bara att bita ihop!.

Min medicin ligger ju på 1200:-/månad. Jag brukar plocka ut 3 månader i taget, då blir det bara en stor kostnad en gång.

En förpackning med två sprutor kostar 10 100kr och det går en spruta i veckan :D dvs det tar bara ett uttag för mig att komma upp i beloppet :p Jag får tre lådor per gång vilket är lagom, de ska ju förvaras i kylen och tar en jädra plats.

Dunderförkyld men har lyckats göra två sorters kakor till tävlingarna, laktosfria dessutom så några fler kan äta! :D Glutenfritt vågar jag inte ge mig på däremot, så det köper jag någon sort. Ikväll är maken och barnen på hockey så jag blev själv hemma för att äta så jag har lyxat till det med räkor!:d

Jäklar vilka dyra mediciner ni har, och så gnäller jag över en salva på 400 spänn/30g (vilket räcker minst ett halvår). Den går dessvärre inte på något högkostnadsskydd, trots att den är på recept :(

Apropå vårdsnack, jag fick testa mitt hb idag när sjuksköterskestudenten i mitt team hade demonstration av vad dom gör. Låg för en gångs skull på ett högt värde, 144 :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 56 57 58
Svar
1 143
· Visningar
41 840
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 181
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka