Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det nya prov? Jag skrev för typ sex år sedan och det var visserligen lite fåglar men snarare att känna igen vilken art det var.
Ingen aning om det är nya frågor, men jag vet att det finns flera olika prover och att vi får olika prover i gruppen.

Jag brukar inte ha prestationsångest, men jag vill verkligen inte behöva skriva det en gång till. Jag behöver få godkänt för min självkänsla och självförtroendes skull.

Jag ska skriva jägarexamprovet på tisdag och borde egentligen plugga till det, men jag kommer mig liksom inte för att göra det. Och det känns av någon underlig anledning skitsvårt att klara!! Känns som att jag aldrig kommer att fixa det.

Någon som tagit jägarexamen nyligen och vill trösta mig? Jag hatar alla fåglar och nej, jag vet inte skillnaden på om den är skjuten i magen eller i vingen när den ramlar ner mot backen.Hur fan ser jag skillnad??
Tröst tröst :p
Jag tror att alla som ska skriva det provet tycker att alla fåglar kan dra åt :devil:
Men det är inte så svårt på provet - det fixar du :up:
Jag tycker att de flesta frågorna är liksom "naturligt rätt" om du förstår hur jag menar?! Du kan med logiken avgöra det mesta... :angel:
Nu är det visserligen några år sen jag skrev det, men jag tror inte det har ändrats sedan dess.
Pepp pepp, super-pepp :up:

Ingen aning om det är nya frågor, men jag vet att det finns flera olika prover och att vi får olika prover i gruppen.

Jag brukar inte ha prestationsångest, men jag vill verkligen inte behöva skriva det en gång till. Jag behöver få godkänt för min självkänsla och självförtroendes skull.
Ja det var tre eller fyra olika prov som delades ut för att man inte skulle kunna hjälpa varandra, jag har normalt sett prestationsångest men när provet var så dåligt och upplagt för missförstånd så blev jag inte så sur över att ha misslyckats, det gjorde i stort sett hela gruppen, de som blev godkända var en polis och en veterinär. Veterinären hade dessutom jagat i många år eftersom hen hade börjat jaga innan det blev krav på jägarexamen men tyckte att det var vettigt att gå kursen. Andra gången vi skrev klarade alla utom en grupp med yngre killar som inte verkade ta det hela på allvar. Vi la ner ungefär 30 min för att förklara för en av dem att motordrivet fordon är allt som har motor, alltså fick han inte ta vare sig bilen, traktorn, fyrhjulingen, moppen eller skotern. Tillslut skrek han ut, "men cykla då, får man göra det?" och vi konstatera att ja det får du så länge cykeln inte har någon motor. :rofl:

Kanske ska tillägga att mina kursledare var helt bedrövliga, det var jag, polisen och veterinären som styrde upp det hela tillslut, den ena kursledaren uppmanade till jaktbrott, fullt medveten om att en av kursdeltagarna var polis och den andra kursledaren var rädd för den första och vågade inte säga något. Kursledaren som uppmanade till jaktbrott, plus en massa annat tok, blev vi tillslut av med och personen är numera av med sina vapen pga andra brott hen begick. :angel:

Kanske ska tillägga att mina kursledare var helt bedrövliga, det var jag, polisen och veterinären som styrde upp det hela tillslut, den ena kursledaren uppmanade till jaktbrott, fullt medveten om att en av kursdeltagarna var polis och den andra kursledaren var rädd för den första och vågade inte säga något. Kursledaren som uppmanade till jaktbrott, plus en massa annat tok, blev vi tillslut av med och personen är numera av med sina vapen pga andra brott hen begick. :angel:
:eek::nailbiting:

Angående skjuten i magen eller vingen så hänger vingen om man träffat där men är de skjutna i magen funkar ju vingarna typ?
Förstår du hur jag menar?
Är ganska mycket sunt förnuft tyckte jag men jag skrev för ganska många år sen nu haha

Kollar på resor till Paris och funderar på om jag ska slå till direkt eller vänta tills jag fått besked om semester :confused:

slå till bums. Försökte boka biljetter Arlanda- CDG, det var inte lätt med direktflyg, och dyrt blev det om man inte var ute i riktigt god tid. Nu går det säkert fler direktflyg från Kastrup. Jag fick även alternativet att flyga via Kiev, men jag kände att Arlanda - Ukraina - Paris inte var en optimal resrutt.

slå till bums. Försökte boka biljetter Arlanda- CDG, det var inte lätt med direktflyg, och dyrt blev det om man inte var ute i riktigt god tid. Nu går det säkert fler direktflyg från Kastrup. Jag fick även alternativet att flyga via Kiev, men jag kände att Arlanda - Ukraina - Paris inte var en optimal resrutt.

Jag har ju två flygplatser nästgårds så att biljetterna ska ta slut såhär tre månader i förväg är jag inte bekymrad för :) Dessutom tycks det vara ungefär sjutusen avgångar med femtioelva bolag.

Vi har en imponerande bra kursledare. Är väldigt nöjd med honom. Och vi har haft rätt mycket press på oss tycker jag, vilket gör att det är lite prestige i detta nu. Jag känner verkligen att jag vill klara provet. Har inte energi att göra omprov. :/ Då får jag ju plugga ännu mer ju, istället för att ha det avklarat.

Mår skit o lite till. Det känns som taggtråd i halsen och kroppen gör sjukt ont. Tror det är dags att gå och lägga mig trots att jag sov ett par timmar mellan lunch och höhämtning tidigare.

hatar min granne passionerat, när ska jäveln sluta spela instrument och sjunga för full hals varenda jäkla kväll

Funderar på att köpa en flygbiljett ner till Grekland och hälsa på vänner som bor där.
Inte nu då men när det funkar för mig och dem.

Fåglarna är svåra och en del av dom finns inte här där jag bor men klarade provet ändå men det var 25 år sedan .Har alla licenser så jag behöver inte ta då jag redan hade alla klasser men det var tänkt jag skulle bli provledare och då var det bäst att gå kursen !Hade hand om uppskjutningar i många år !

Har varit och tvättat bilen .Heja svevia då dom la på ny beläggning som är miljövänlig men dom dårarna hade inte räknat med att den inte tål vägsalt utan löses upp och hamnar på bilarna istället så det går åt massor med medel för att lösa upp tjäran från bilen ..Miljövänligt värre :rage: och där dom laggt på sten på vägbanan och den lossnar och bilarna ser ut som man skjutit med hagelbössan på dom då klistret löses upp :rage::turd::turd::turd:

Den bruna var jäkligt billig idag. Hade någon kommit förbi i börja av lektionen och erbjudit mig en femtiolapp för honom hade dom fått ta med honom på studs. :arghh:

Dock gick det lite bättre mot slutet och vi avslutade med en hyfsad galopp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 72 73 74
Svar
1 470
· Visningar
52 942
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 632
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka