Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit elva timmar, ätit frukost, plockat undan, tagit medicinerna och nu blir det försök två i "få hingstjävlarna civiliserade" ute i hagen. Morrade något om kastration igår till den svarte, men han har tyvärr lärt sig att det är ett tomt hot tror jag.. :meh:

Barnet äter frukost. Strax dags att göra oss klara för ridlektion. De har pga att det är Valborg flyttat ridningen till förmiddag idag.
Efter ridningen ska vi till vårt eget stall och fixa där. Det kommer två systrar och provrider ponnyerna idag så håll tummarna för att allting går bra :)

Seg start på dagen.
Ska försöka ta en promenad idag bort till affären.
Annars blir det väldigt lugnt.
Ska kolla film och busa med katten.
Storstädade igår och det känns i kroppen.
Ska försöka komma igång med träningen av axlar och nacke för att se om det kan bli en bättring, sist gav ju sjukgymnasten upp, men nu ska jag träna på gym.

Seg start på dagen.
Ska försöka ta en promenad idag bort till affären.
Annars blir det väldigt lugnt.
Ska kolla film och busa med katten.
Storstädade igår och det känns i kroppen.
Ska försöka komma igång med träningen av axlar och nacke för att se om det kan bli en bättring, sist gav ju sjukgymnasten upp, men nu ska jag träna på gym.
Hur är det med ryggen? Bättre, sämre eller samma?

Hur är det med ryggen? Bättre, sämre eller samma?
Lite bättre, men jag är och har alltid varit för dåligt tränad muskulärt i ryggen, så när jag står mycket på jobbet så får jag som kramp.
Nacken och axlarna har jag vad jag antar är nån form av spänningsvärk i. Främst på vänster sida av nacke och skulderblad.

Skickade igår ett sms till bilförsäljaren och undrade vilken tid det skulle vara idag. Det enda vi sagt är söndag eftermiddag, men eftermiddagen är rätt bred så tänkte försöka få en lite mer specad tid. Funderar på om jag ska ringa igen eller hur jag ska göra...

Skickade igår ett sms till bilförsäljaren och undrade vilken tid det skulle vara idag. Det enda vi sagt är söndag eftermiddag, men eftermiddagen är rätt bred så tänkte försöka få en lite mer specad tid. Funderar på om jag ska ringa igen eller hur jag ska göra...
Hahaha, bara för att jag skrev där där precis fick jag svar på sms. Jag får bestämma tiden. Så frågade om 14:30 funkar. Då hinner jag göra lite saker innan jag ska dra till stallet och behöver ej stressa här hemma.

Äter frukost. Om ett par timmar kommer mamma hit för att vara med oss över valborg.
Sent ikväll är det 3 år sen pappa dog, fy vad tiden går.

Lite bättre, men jag är och har alltid varit för dåligt tränad muskulärt i ryggen, så när jag står mycket på jobbet så får jag som kramp.
Nacken och axlarna har jag vad jag antar är nån form av spänningsvärk i. Främst på vänster sida av nacke och skulderblad.
Har du lust att komma över någon dag kan jag ge dig några verktyg som kanske kan hjälpa dig att släppa på det där. Jag är ledig och hemma hela dagen idag och i morgon.

Only att Fridhemsplan en söndag morgon. Skum påtänd snubbe går runt och bär på ca 10 kg vacumpackat kött. En galen tant stämmer upp i sång samt gör rörelser liknande kycklingdansen på tunnelbaneplattformen och en tant med rullator vrålar: "jag orkar inte mer!"

:cautious::cautious::cautious:

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
656
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 614
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 220
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka