Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och försöker övertyga mig själv om att jag måste diska innan Miljöverket förklarar mitt kök för en katastrofzon. Just nu skulle jag sälja min själ för en diskmaskin. :arghh:

Vad gäller egentligen?
Förra året köpte mamma en cykel (elcykel).
Först så nämnde de inte att batteriet ska underhållsladdas hela vintern. Och nu, inom beloppet av typ 1½ månad så har cykeln om och om och om gått sönder. Motorn är bytt (två gånger), likaså däcken.. och nu är den trasig IGEN. Tack o lov går det ju på garantin nu men hur många gånger ska den gå sönder? När ska hon kunna använda den?

Jag nämnde också i "förbifarten" att det var dåligt att de inte nämnde något om att man ska underhållsladda batteriet för nu står mamma ändå med ett batteri med dålig funktion. "Det står även i manualen" sade dem. Kanske det gör men en sådan fick inte mamma..

Känns ju stört att mamma ska behöva lämna in cykeln på lagning typ 1 gång i veckan..

Hade en jättestressig förmiddag. Men nu på em har det varit helt underbart. Har mockat hagen med hästen hängandes med mulen mot ryggen. Mys!
Sen cyklade jag lite med vovvi innan jag lämnade henne och cyklade själv.
Nu maaaat!

Obegripligt trött. Hann inte riktigt klart med allting så får fortsätta imorgon bitti. Hann iaf med en tur till sjukhuset. Ungefär en miljard bilar och sjutusen vägarbeten i stan :mad: :banghead:

Har ätit och fixat stallet och tvättat .nu ska jag bara vänta på att klockan blir 20:30 så jag kan slänga in hästarna innan jag går och lägger mig
Tänkte duscha nu också så är de klart

Vad gäller egentligen?
Förra året köpte mamma en cykel (elcykel).
Först så nämnde de inte att batteriet ska underhållsladdas hela vintern. Och nu, inom beloppet av typ 1½ månad så har cykeln om och om och om gått sönder. Motorn är bytt (två gånger), likaså däcken.. och nu är den trasig IGEN. Tack o lov går det ju på garantin nu men hur många gånger ska den gå sönder? När ska hon kunna använda den?

Jag nämnde också i "förbifarten" att det var dåligt att de inte nämnde något om att man ska underhållsladda batteriet för nu står mamma ändå med ett batteri med dålig funktion. "Det står även i manualen" sade dem. Kanske det gör men en sådan fick inte mamma..

Känns ju stört att mamma ska behöva lämna in cykeln på lagning typ 1 gång i veckan..
Hon ska kräva en ny cykel.

Nyser och snorar än... Hann inte med att ta mig till apoteket för att köpa nån typ av allergimedicin, måste försöka göra det imorgon. Satt in en banankaka i ugnen, jag är verkligen urkass att äta bananer, köper några stycken, äter en eller två och så blir resten dåliga :meh: På torsdag ska jag iaf på intervju för städjobb i Ludvika. Hoppas jag får det så jag slipper pendlingen till Borlänge.

Ahhhhhhhhhhhh,jag dööööööööööööör! Bestämde mig för att prova en ny runda med hunden,det blev långt,varmt och törstigt + att ryggen var hos kiron tidigare idag och började protestera många km hemifrån,men det var en trevlig runda i varierande miljö.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
653
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 603
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 219
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka