Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är toaletten sanerad och maskin tvätt upphängd och mina matchtröjor i maskinen. Lär ju ha något att ha på mig på lördag :angel:

Sista minnet innan jag somnade till i soffan är att jag tittar på Mamma Mu tillsammans med 4-åringen och 2-åringen.

Blir väckt av att någon ringer på dörren. Efter några minuters nyvaken förvirring förstår jag att minstingen finns i vår affär för upphämtning.

Då har alltså tvååringen väntat tills jag somnat. Tagit sina två dockor. Lagt dom i Emmaljungan. Lyckats låsa upp dörren och på något sätt baxa ut hela ekipaget genom dörren och promenerat hela vägen till vår affär :eek: :D :rofl:

Tydligen ville hon köpa tuggummi :cautious:

Ibland är jag glad att man bor på landet där alla känner alla :laugh:

Och att affären bara ligger 200-300 meter bort utan att man behöver passera en bilväg för att komma dit :nailbiting:

Paminner mig om min yngste odaga. Det forsta han gjorde varje morgon var att kla av sig naken ... alltid i ett par ars tid ... sedan fick ett samtal fran grannen, Britter och strangt katolsk familj, klockan 6 en morgon nar vi inte vaknat annu att var son var dar och att han var helt naken.:eek: :p

Jag hade avlidit av det.

Min kropp fixar inte värmen numera. Jäkla MS

Tur vi har central AC ... men det kanns ju inte sa kul att stanga av varmen och en vecka senare kora igang ACn. Var tog den langa skona varen vagen?

Första dagen på läääänge som jag slapp hoppa in på annat förutom mina egna lektioner!
Så skönt och välbehövligt för min planering!:)

Vardagsrummet dammsuget. Hatar att städa hemma och det syns.

Ser man mitt hem kan man fan inte tro att jag arbetar som lokalvårdare :angel: :cautious: :wtf:

På tal om smaskande och dejter... Några månader innan jag träffade min sambo var jag på dejt med en kille som verkade trevlig. För det första hade han enorma sorgekanter :wtf: kan man inte ens klippa naglarna till en dejt? Eller se till att de åtminstone är rena? För det andra smaskade han så mycket så smulorna flög över till min sida av bordet. Det blev inga fler dejter med den där typen. Tyvärr var han dessutom trögfattad och stalkade mig ett tag efteråt.

Jag har också varit på en dejt med en kille som åt som en gris. Klarade inte av att träffa honom igen :yuck: :wtf:

Varit ute på en ridtur med granndottern. Vi stötte på en grävling och det brydde sig inte hästarna om men när ett gäng rådjur skuttade över åkern taggade Annie till rejält. Min lilla busponny :heart Längtar till i helgen när Sandra kommer hit så att hästarna kan få busa av sig lite :)

Jag har åter igen konstaterat att choklad hjälper mot precis allt.
Hela dagen har varit seg, jag har känt mig förkyld, trött och eländig. Efter jobbet la jag mig i sängen, åt chokladglass och tog sedan ett varmt(!) bad. Nu äter jag choklad, dricker te och känner mig äntligen lite levande igen :D

Jag har åter igen konstaterat att choklad hjälper mot precis allt.
Hela dagen har varit seg, jag har känt mig förkyld, trött och eländig. Efter jobbet la jag mig i sängen, åt chokladglass och tog sedan ett varmt(!) bad. Nu äter jag choklad, dricker te och känner mig äntligen lite levande igen :D

Önskar jag var du just nu. Har ingen choklad hemma :arghh:

@Trott kan du sy en pikétröja? Jag vill inte se ut som alla andra när dom spelar ju och alla tröjor är astråkiga i färgerna.

Vi måste ha tröja med krage och kort ärm på oss när vi spelar :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
645
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 556
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 219
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka