Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser att det inte var ljudet på sändningen, det är högtalaren i min dator som helt plötsligt inte funkar :banghead: :( Jobbdatorn ju... FAN!

Jag brukar lära dem olika sorters beröring. Rep blir ju en snabb svepande rörelse om man slänger dem runt. Sen kan man aplicera ett mer fast tryck och dra upp och ner runt benet.
Man kan också använda en mopp, handske fylld med ngt på en pinne etc beroende på hur känsliga och duktiga på att kicka de är.
Sen att alltid lyfta framåt och upp innan man drar ut och bak bakben brukar hjälpa så man inte triggar reflexen de har att kicka då de sitter fast.
Jag hade en unghäst som inte gillade att lyfta bakben. Men om man stod mellan bakbenen eller på fel sida och lyfte från insidan gick det utmärkt.
Knäppa underbara djur. :D

Tänk på stackars mig som bor i Fålhagen! :arghh: Allt fler icke-studenter flyr stan nu för tiden. I år ska det bara vara 7-8 kasar i hela Uppsala kommun! :down: Närmsta för oss är Gamlis...

Vi funderar på att åka till Ikea, det lär ju vara ganska lugnt där idag :D
Inga här i Sävja än iaf

Vadå klaga på studenter?
Här är ju Gothia cup (ja största värsta eländet på många sätt och en del av lemmeltågen med diverse fjååårtisar bor inte långt från mig, finfint :yuck:), Partille cup (nästan lika illa) och diverse annat tjafs men det vägs ju iofs. upp av GHS.
Har förvisso själv varit på en del roliga cuper genom åren så vet ju hur skoj man har så försöker att genomlida med tolerans eller djupandning.
Dock hoppas jag valborg blir lugn så jag kan fulflina åt er andra stackare :p
Lider med er faktiskt, lite och korta stunder.;)

Varit ute på en helt underbar ridtur :love:. Strålande sol från blå himmel, kvittrande fåglar och bitvis porlande bäck vi red längs med :). Både jag och häst njöt extra mycket av att sträcka ut i galopp i kantzonen mellan åker och bäck samt genom en liten skogsdunge, heeelt underbart! :love:. Är nu duschad, äter lite pizzarester till lunch och ska snart åka och jobba 12-21 :).

Frukost intagen sen en stund tillbaka, har mätt och fotat lite tygpaneler som jag lagt ut i en köp och sälj grupp på fb men bara 1 av 5 annonser har ännu blivit godkända :meh:
Funderar om jag ska ta mig en cykeltur, det är ju fint väder och verkar inte blåsa full storm iaf.

Vadå klaga på studenter?
Här är ju Gothia cup (ja största värsta eländet på många sätt och en del av lemmeltågen med diverse fjååårtisar bor inte långt från mig, finfint :yuck:), Partille cup (nästan lika illa) och diverse annat tjafs men det vägs ju iofs. upp av GHS.
Har förvisso själv varit på en del roliga cuper genom åren så vet ju hur skoj man har så försöker att genomlida med tolerans eller djupandning.
Dock hoppas jag valborg blir lugn så jag kan fulflina åt er andra stackare :p
Lider med er faktiskt, lite och korta stunder.;)

Jag glömde det värsta av allt: Västtrafik.

Beslutsångest deluxe. Ska in till Uppsala och fira valborg.. men egentligen vill jag bara packa in hund och pojkvän i bilen och åka till havet.
Har ingen lust att vara social idag, och speciellt inte med till största delen främmande människor. :down:

Funderar på att trotsa blåshelvetet och gå ut i trädgården innan det är dax för stall och dressyrträning.

Laddar för att ta mej ner till stan tänkte lyssna på kören som sjunger in våren. Sedan ska jag inte göra någonting speciellt. Läsa surfa och kanske städa lite

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
657
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 615
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 221
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31