För att jag har en jäkla massa program som jag inte vill förlora. Och bara tanken på att leta upp alla original (som jag inte tror jag har kvar ens) för att ominstallera skiten får mig att bli helt matt. Men det var någon gång runt halv tre på natten som det definitivt var ett bra alternativ.

Men naturligtvis hittade jag inte/hade jag slängt dvd installationsskivan, det enda jag hade var min recovery på ett usb minne som inte ens ville ominstallera skiten utan bara meddelade error, error, error.
Hur löste jag det? Försökte först roota mobilen (som jag inte använder) för att använda den men det föll på inte tillräckligt med minne. Samma sak med surfplattan. Plockade fram den gamla surfplattan, laddade ner win 10 från microsoft sida, fick juuuuust plats med iso win 10 på den. Plockade ut sd kort ur samma platta, pluggade in plattan i min urgamla acer som jag använder för att kannibalisera och som kraschar i princip oavbrutet och fick över iso och rufus till den. gjorde sd kortet till win 10 iso med rufus. Skiten fungerade inte när jag gjorde den till startup (frenetiskt f8 bankande). Pluggade ur datorn, pluggade i dvd (som jag tagit bort eftersom jag bara har fyra SATA och med nya hdd blir det fem), tvingades skruva loss tre hdd för att se vilken som var systemdisken (kom inte ens in i BIOS ska tilläggas). Pluggade i gamla acer igen, brände win 10 iso till dvd skiva. och efter två timmar med diskpart, bootrec, blablabla var jag redo att ge upp skiten och bara installera. Men tänkte ge det en sista chans och voila! Allt bootade upp som det skulle