Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast de där resorna är väl inte att jämställa med dagliga arbetsresor?

Du är stationerad på din hemort. Utan arbetsresor. Precis som den som jobbar tre minuters promenad från hemmet typ.
Om du reser från din stationeringsort till huvudkontor/huvudort så bör resan vara inräknad i arbetstiden. Dvs du börjar arbeta när du sätter dig i bilen. När du reser hem slutar din arbetsdag när du kliver ur bilen på din stationeringsort (=hemma)

Instämmer @Magiana. Nu har ju jag lite speciellt eftersom jag är min egen men jag tar alltid betalt för restid. Jag skänker inte bort en dags arbete även om det innebär att jag sitter i bilen. Det är aldrig någon som ifrågasatt det.

Jag har aldrig tänkt på det viset. Var går gränsen för längden på "dagliga resor". Jag skulle ju t.ex. inte palla att ha arbetsresor på en timme (eller mer) dagligen (enkel väg), men uppenbarligen är det folk som klarar av det.
Det har egentligen inte alls med varandra at göra.

Du är stationerad på en ort. Dit får du ta dig hur tusan du vill. (t.ex. promenera från frukosten i köket till arbetsrummet ;) ) Det är en daglig arbetsresa. Den får du ingenting för. Den ingår inte i din arbetstid.

Men när du ska arbeta på en annan plats än den där du är stationerad så räknas resan mellan stationeringsplatsen och resans mål som en del av arbetstiden.

Typ som för två somrar sedan. Jag var stationerad på ort A. Placerades på ort B under ett antal månader. Jag startade arbetsdagen när jag kl 08.00 passerade min stationeringsorts kontor. Arbetsdagen avslutades när jag kl 17 passerade samma kontor på väg hem. Dvs jag startade min arbetsdag vid kontoret och avslutade den vid kontoret. Självfallet skrev jag reseräkning för resan mellan de två kontoren.

för dig torde det bli så att när du sätter dig i bilen hamma startar din arbetsdag. När du avslutar dagen i Stlm avslutas den dagen. Samma vid hemresa. Den arbetsdagen avslutas när du kliver ur bilen vid stationeringsorten (hemmet)

Du är stationerad på en ort. Dit får du ta dig hur tusan du vill. (t.ex. promenera från frukosten i köket till arbetsrummet ;) ) Det är en daglig arbetsresa. Den får du ingenting för. Den ingår inte i din arbetstid.

Men när du ska arbeta på en annan plats än den där du är stationerad så räknas resan mellan stationeringsplatsen och resans mål som en del av arbetstiden.

Typ som för två somrar sedan. Jag var stationerad på ort A. Placerades på ort B under ett antal månader. Jag startade arbetsdagen när jag kl 08.00 passerade min stationeringsorts kontor. Arbetsdagen avslutades när jag kl 17 passerade samma kontor på väg hem. Dvs jag startade min arbetsdag vid kontoret och avslutade den vid kontoret. Självfallet skrev jag reseräkning för resan mellan de två kontoren.

för dig torde det bli så att när du sätter dig i bilen hamma startar din arbetsdag. När du avslutar dagen i Stlm avslutas den dagen. Samma vid hemresa. Den arbetsdagen avslutas när du kliver ur bilen vid stationeringsorten (hemmet)
Fast hon kan ju inte jobba 3 dagar i sträck,det borde bli traktamente + reseersättning

Edwind har vart ute i typ 2,5 timme...lekt, busat, badat, charmat pojke åt mig (det tar sig :angel: ) + en massa tanter och barn...sen mötte vi upp min tatuerare och hennes lilla Chihuahua...faktiskt den enda hunden jag träffat som vågat säga ifrån till E :rofl:
Nu har han tokdäckat, jag ska äta och sen träna...och köpa kaffe!

Jag som har kundtjänst/support som en del i mitt arbete kan intyga att det finns folk som inte förstår grundläggande saker. Det förekommer t.ex. att folk har problem att logga in och sedan visar det sig att de inte ens har något användarkonto.
Låter som när mamma jobbade på sjukhusets IT-support på tiden då man fortfarande använde disketter. Gissa hur många samtal dagligen som berodde på att någon försökte starta med en diskett i ;) , är fortfarande fascinerad över hur den kunskapen inte verkade nå fram

Så är det för mig. Jag är stationerad i Värnamo och får inte betalt för resa dit, till övriga nio stationer får jag både restid och bensin betalt.

Reklamera. De är smidiga att ha att göra med.

Sant men jag har redan reklamerat en och nu trillade den tredje av på vägen till landet. :arghh: jag blir galen. Tänker låtsas som ingenting och när jag är tillbaka hemma sätter jag på en ny och om en månad reklamerar jag igen. :angel:

Sant men jag har redan reklamerat en och nu trillade den tredje av på vägen till landet. :arghh: jag blir galen. Tänker låtsas som ingenting och när jag är tillbaka hemma sätter jag på en ny och om en månad reklamerar jag igen. :angel:
Men hjälp - du kan väl reklamera precis så ofta du behöver??
Så du inte riskerar att stå utan, för att de borde räckt men har fallerat.

Magen rasade bara helt sådär.
Har nog aldrig varit med om att inte hinna till toa i vuxen ålder.
Tur jag har tvättid imorgon.
Men ska ju jobba så hoppas det är nåt tillfälligt

Men hjälp - du kan väl reklamera precis så ofta du behöver??
Så du inte riskerar att stå utan, för att de borde räckt men har fallerat.

Tror du man kan göra det? Nu kommer jag inte kunna använda den på en vecka eftersom jag är på landet och inte har jag med mig den vanliga mätaren. Så kommer ligga för högt medvetet så jag inte kraschar.

Syr lite prematurkläder. Orkar inte trä om overlocken en extra vända (har vit tråd i nu och min klänning jag ska göra behöver jag svart tråd till) så jag syr dom före klänningen då jag behöver vit tråd till dom.

När @Snurrfian frågade på fb hur det var med mig insåg jag att det kanske är fler som undrar, så här kommer en snabbrapport:
Ganska oförändrat mående, med tillägg av illamående. Det beror förmodligen främst på att jag har svårt att äta tillräckligt eftersom aptiten försvann när tempen gick upp och jag dessutom ätit dåligt redan innan dess. Har dock en matlåda på värmning nu, så jag svälter inte :p .
Har gett mig själv en månad Netflix för att fördriva tiden, så jag mest kollar där och försöker sova emellan för att få tiden att gå så fort som möjligt tills sambon är tillbaka vid lunchtid imorgon.

Tror du man kan göra det? Nu kommer jag inte kunna använda den på en vecka eftersom jag är på landet och inte har jag med mig den vanliga mätaren. Så kommer ligga för högt medvetet så jag inte kraschar.
Tror?

Självklart reklamerar man allt som inte funkar. Direkt. Konsumentköplagen du vet.....

Och du vet väl att man kan ladda ner en app till androidtelefoner?
Jag läser av med både libren och telefonen - beroende på vilken som är närmast till hands. Man startar sensorn med libren och sedan direkt med telefonen också.
Plus att det finns stickor till libren. så du kan ha stickor och en vafandetnuheter - stickmoj - med dig i väskan.

Lägg en vädjan i fb-gruppen så kanske det finns nån som kan låna ut en sensor till dig tills du kommer hem. Sådana vädjanden dräller det av. Vi är mänskligt slarviga vi diabetiker.:D

(landet - var ligger det?)

Har beställt Ladys specialfoder från Vet Zoo. Hon äter Hill´s Z/D. Tog både burkmat och torrfoder. Och Katterna får en omgång påsar från Pussie

Sådär, dagens prematurkläder klara. 7 byxor och 6 mössor sydda idag. Nu ska jag börja på min "pride-klänning". Egentligen är jag färdig för sängen, men känner att jag kan ju inte lägga mig före kl 19 :cautious:

20525315_10159077318685114_5141662336830369475_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 467
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 161
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
25
· Visningar
993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?