Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tråkigt väder ute. Får väl se om det blir bättre framåt förmiddagen så det är lite trevligare att rida och greja i trädgården.
Under tiden tänker jag beskära krukväxter, ta sticklingar och plantera om en del. Undrar om jag har någon jord..?

Japp jag är på jobbet. Gick segt att gå upp imorses men ändå. Efter gårdagens härliga träning med hästen känner jag mig lite mer motiverad, Alltid något :D

För mig brukar det gå i vågor. Dvs samma tankar men inte lika intensivt hela tiden. Har jag mycket att göra brukar det gå över snabbare.
Jag har hur mycket som helst att göra och det går ju inte att tänka på något hela tiden, men tankarna påverkar mig hela tiden, även när jag inte är medveten om dem. Det har pågått i över ett halvår nu och absolut inget har blivit bättre på den punkten. Snarare sämre om något.

Jag har hur mycket som helst att göra och det går ju inte att tänka på något hela tiden, men tankarna påverkar mig hela tiden, även när jag inte är medveten om dem. Det har pågått i över ett halvår nu och absolut inget har blivit bättre på den punkten. Snarare sämre om något.

Kanske borde prata med någon professionell? Speciellt om du tycker det har blivit värre

Är jag överkänslig som blir sorgsen och känner mig undanskuffad?
Idag på morgonmötet diskuterades det som skrivits på arbetsplatsens fb-grupp. Jag har inte hört ett ljud om den gruppen och har nu jobbat ganska många månader här.

Är jag överkänslig som blir sorgsen och känner mig undanskuffad?
Idag på morgonmötet diskuterades det som skrivits på arbetsplatsens fb-grupp. Jag har inte hört ett ljud om den gruppen och har nu jobbat ganska många månader här.

Jag hade också känt så. Men den där arbetsplatsen verkar ju inte vara helt fungerande om vi säger så... :cautious:

Jobbar på, helt ok med fönsterlöst arbetsrum när det ändå är Harmageddon utanför. :cool:

Och bekymrar mig över stallproblem. Befintligt inackorderingsstall, där det mesta är riktigt bra, lägger om verksamheten och säger upp. Utbudet av andra inackorderingsstall i rimligt geografiskt område är mer begränsat än jag trott, nu finns visserligen möjlighet till plats i ett helt ok stall men där varje aspekt ändå är litet mindre bra än i det befintliga. Geografi, serviceutbud etc. Dessutom är vi två som letar, i förhoppning om att hästarna skall kunna fortsätta gå tillsammans och att vi skall kunna fortsätta hjälpa varandra vid behov - men sannolikt funkar det inte geografiskt för den andra hästägaren. Alltihop gör tyvärr att glädjen med hästtillvaron får sig en smäll. Och jag har inga alternativ. Förändringar som de facto blir till det sämre och som man inte känner att man har möjlighet att påverka, har jag väldigt svårt med. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 444
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 138
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
860
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka