Nej. Du mår ju uppenbart dåligt av det som gnager dig, varför skulle ditt mående vara mindre värt än någon annans?Det är ett alternativ, men nånstans känns det fel att uppta deras resurser med det här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej. Du mår ju uppenbart dåligt av det som gnager dig, varför skulle ditt mående vara mindre värt än någon annans?Det är ett alternativ, men nånstans känns det fel att uppta deras resurser med det här.
Som alltid startar man på vårdcentralen.Jag har tänkt tanken men har ingen aning om vart jag ska vända mig. Att gå privat är för dyrt. Minst 700 kr per gång är vad jag har hittat.
Jag har nässlat mig på näsan![]()
Men aj! Varför sticker du näsan bland nässlor?
Koffeinbrist är en läskig åkomma som kan orsaka mycket knepiga situationer, har jag hört
Jag skyller på tillfällig sinnesförvirring, eller för lite koffein på morgonen![]()
Jag trimmade med trimmer alltså och den hoppade upp och anföll![]()
Inte mindre värt men jag är ju inte sjuk. Jag ser VC som något som är till för sjuka.Nej. Du mår ju uppenbart dåligt av det som gnager dig, varför skulle ditt mående vara mindre värt än någon annans?
Ska jag kunna gå till kyrkan måste jag ju kunna stå ut med att det är religiösa människor jag pratar med. Och det har jag svårt för. Jag tror rätt och slätt att de saknar rätt kompetens och är mer eller mindre förvirrade. Att fråga en religiös om råd är ungefär som att be min mamma om råd gällande ridning (hon kan inget men tror att hon kan).Som alltid startar man på vårdcentralen.
Alternativt kyrkan, som har god vana att prata med även icke troende.
Fast sjuk är ju inte enbart ett brutet ben, cancer, tumörer, hjärtproblem osv. Sjuk innefattar fysiska OCH psykiska problem. Av olika grad och sort.Inte mindre värt men jag är ju inte sjuk. Jag ser VC som något som är till för sjuka.
Ska jag kunna gå till kyrkan måste jag ju kunna stå ut med att det är religiösa människor jag pratar med. Och det har jag svårt för. Jag tror rätt och slätt att de saknar rätt kompetens och är mer eller mindre förvirrade. Att fråga en religiös om råd är ungefär som att be min mamma om råd gällande ridning (hon kan inget).
Inte mindre värt men jag är ju inte sjuk. Jag ser VC som något som är till för sjuka.
Kom ihåg att du diskuterar med en ateist...... Att fråga en religiös om råd är ungefär som att be min mamma om råd gällande ridning (hon kan inget men tror att hon kan).
Jo, jag vet att det innebär även psykiska problem, men då ska det ju vara något som det åtminstone går att sätta en diagnos på.Fast sjuk är ju inte enbart ett brutet ben, cancer, tumörer, hjärtproblem osv. Sjuk innefattar fysiska OCH psykiska problem. Av olika grad och sort.
Därför jag föredrar att köra trimmer/röjsåg så här (från tiden när jag var kyrkogårdsvaktmästare):Jag trimmade med trimmer alltså och den hoppade upp och anföll![]()
Alla det regnar hos räcker upp en tumme
Så det ser ut som jag äntligen får en massa innomhus saker gjorda,börjar med att sparka på Robban.
OKJo, jag vet att det innebär även psykiska problem, men då ska det ju vara något som det åtminstone går att sätta en diagnos på.
Jag var till VC några gånger i våras och snackade med kuratorn då jag under vintern hade en nära-väggen-upplevelse. Då tyckte jag det var vettigt att gå dit för att kunna komma i balans igen.