Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en blåsa i käften. Tog ficklampan o kollade. Slutade med att jag kollade runt lite till ochefen upptäckte jag hade ytterligare ett hål i käften. Ett hål. På ytan bakom tandraden. Nära den där dinglande saken. På motratt sida är det en utbuckling.

(No, inte hålet ner till hals/strupe - riktigt så bakom flötet är jag inte...).

Fy FAN vad jag är trött på katthår. I ögonen, i munnen, i maten. Så jädra less på att behöva hålla typ mackor i motljus för att se om det sticker ut nåt hårstrå mellan påläggen. :yuck: En robotdammsugare hamnar allt högre på priolistan. Typ, finns det en plats innan nr 1 så ligger den där. Urk.

Hemma från ett märkligt föreningsmöte. en ledamot reste sig upp coh gick.
för en sak som i hela konst-sverige är ett normalt fenomen. Att söka pengar från olika fonder och institutioner för att kunna genomföra projekt..... Mötet blev jättekonstigt efter det.

Tur jag hade en laddning av "Mammas matkasse", som avkomman prenumererar på, i min bil. Så jag fick sitta i deras soffa en stund och debriefa mig.

Nu dricker jag vin och ska lägga mig snart. Jättesnart.

Jag ville lyssna på Garth Brooks: That girl is a cowboy nu. Men fanns ju inte på spotify..
Den är så mycket minnen från hästjobb med bästa vänner och åka bil mellan stall efter stall och sova mellan jobben i bilen under färd. Underbart!
Det här var Madams och min låt, första gången jag hörde den hade hon just lagt sig tillrätta bredvid mig med huvudet ovanpå mig och jag hade armarna om hennes hals, sen somnade vi båda två. :love:

Den bästa träningen är den som blir av. Har gått med stavarna nu ikväll var riktigt härligt. :D
20727814_1748832111814294_1581529805703298623_n.jpg
Ha träningsvärk i benen nu. :laugh::up:

Fy FAN vad jag är trött på katthår. I ögonen, i munnen, i maten. Så jädra less på att behöva hålla typ mackor i motljus för att se om det sticker ut nåt hårstrå mellan påläggen. :yuck: En robotdammsugare hamnar allt högre på priolistan. Typ, finns det en plats innan nr 1 så ligger den där. Urk.
Jag har en bekant som har många sorters djur och hon i sin tur har en kompis som är lite "pipinett" av sig, hon sa "usch det är ett hårstrå i smöret" och blixtsnabbt kom det "bara ett?" :rofl:

@Galant kanske kan du testa och ha garderoben som övningsobjekt om du startar med tanken att den är förbrukad ändå?
Skulle den bli bra så fira det stort och gott.

Går det åt pipan så banka sönder katastrofen och se det som den brädhög det är bara.

Projektet bör sändas live på Buke ;)
Det sista är mycket viktigt :D
Jo, eller hur! Ni tycker inte att jag har nog med offentlig förnedring som rider. :rofl:

:love: Tack! jag älskar att bygga och detta är mitt typ 7e hus/gård så jag har tränat massor.
Jag har så dåligt tålamod med mig själv. Jag har idéer och kan se hur vissa saker skulle kunna förbättras men har fan tummen mitt i näven. Fattar ju att jag borde träna för att bli bättre men tappar lusten när det blir skit. Men jag är fruktanvärt avis och imponerade av människor som du som kan. Sambon och jag har fått ihop ett tämligen stort trädäck i vinkel runt huset och en del mindre saker som plank, upphöjda odlingsbäddar både i trä och murade men det går långsamt, långsamt framåt och vi har gjort en del onödiga misstag :cautious: Första huset och i höst ska vi lägga 200 kvm plattor. Blir en utmaning :nailbiting:

Försöker att mentalt förbereda mig på att laga mat om två timmar (så den är klar ungefär när sambon kommer hem). Har precis sovit i 2-3h och känner mig som att jag skulle kunna gå och lägga mig för natten redan nu. Men det är inte ett alternativ.

Idag är planen korvstroganoff. Och jag ska bemästra riskokandet. Genom att skriva det här finns ingen återvändo, eller hur?
Det finns ett idiotsäkert sätt att koka ris. Basmatiris föredrar jag. Mät upp den mängd ris du vill koka, ta en stor kastrull och häll på mycket vatten. Du behöver inte mäta vattnet utan du häller på typ 3 gånger mer än riset. Låt koka i 12-13 minuter och häll sedan över riset i ett durkslag så överblivet vatten rinner av. Häll tillbaka riset i kastrullen och lägg på locket så det får vila i några minuter. Lätt som en plätt!

Det där att sova tidigt gick sådär.. I behövde prata av sig lite, fan blir så frustrerad att jag inte kan göra nått för att hjälpa honom.
Men nu ska jag sova. Ännu en natt med bara 6 timmars sömn :down: Att konstant sova runt 2 timmar för lite börjar märkas av :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 429
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 114
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka