Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sthu 1000 kronor går bra att klara sig på om det bara är för mat (?) är det ganska mycket om man planerar noga och inte kräver extravaganser.
(Jag handlar mat för under 500 kr/månad inkl. kaffe, toapapper osv)
Fast ni är två så går det.

Sambons karens får väl han/hon ta ansvar för att lösa? Inte du som skapat det hålet i ekonomin.

Du ska inte ta dig igen det, ni ska ta er igenom det och då får båda ta ansvar!
(Ursäkta om det låter grinigt men inte så jag menar)

Tips: appen matpriskollen (gratis) är bra, sortera på butiker eller varor.

Senast ändrad:
Tack :heart:heart
Ska rafsa ihop hans saker imorn och gå över med dom och hämta mina på samma gång. Ta/lämna tillbaka nycklar osv. Så här gjorde han för två år sen också och jag orkar inte en sväng till. Nu är det för gott.
Bra! Dem har man ändå ingen glädje av, vid minsta livskris ska det ältas "hur livet ska vara", som om man kan bestämma det helt själv och oberoende av livet i stort...

Senast ändrad:
Ekonomisk kollaps! Har 1000 kr kvar den här månaden och inga sparpengar kvar.. Fånghäst äter upp alla pengar. Och nästa månad blir etter värre, då måste jag köpa stolp, betala CSN, betala fakturor på motsvarande 2500 kr och dessutom stå för hela hyran då sambon inte får nån a-kassa (egen uppsägning så 45 dagars karens). Vette tusan hur jag ska ta mig igenom det här :crazy:
Om du rycker upp dom får du mina stolpar.

@sthu 1000 kronor går bra att klara sig på om det bara är för mat (?) är det ganska mycket om man planerar noga och inte kräver extravaganser.
(Jag handlar mat för under 500 kr/månad inkl. kaffe, toapapper osv)
Fast ni är två så går det.

Sambons karens får väl han/hon ta ansvar för att lösa? Inte du som skapat det hålet i ekonomin.

Du ska inte ta dig igen det, ni ska ta er igenom det och då får båda ta ansvar!
(Ursäkta om det låter grinigt men inte så jag menar)

Tips: appen matpriskollen (gratis) är bra, sortera på butiker eller varor.

Mat är lugnt, vi har ett välfyllt förråd. Värre är det med mina egna utgifter på stallet. Sambon får låna pengar av sin morsa så det löser sig. Men jag måste fortfarande betala veterinär, hovslagare, fönstergaller, stängselmaterial, CSN... Nog för att jag har en hyfsad lön men det är knappt den räcker :crazy: För många stora utgifter på en gång..

Hoppas det går bra :up:
Jag tog min vanliga dos 7 tabletter, inga vid behovs piller och hoppas slippa det under dagen.

/Avundsjuk tumhållare.
Än så länge går det bra! Den enda skillnaden är att jag blir tröttare. Vad är det du har lyckats med? Har säkert läst det i tråden men mitt minne sviker mig.

Irriterar mig på att Grit Plyo inte kommer tillbaka :cool: Vi har visst varit utan det i två år, men jag minns att jag tyckte det var skitkul! :D

Mat är lugnt, vi har ett välfyllt förråd. Värre är det med mina egna utgifter på stallet. Sambon får låna pengar av sin morsa så det löser sig. Men jag måste fortfarande betala veterinär, hovslagare, fönstergaller, stängselmaterial, CSN... Nog för att jag har en hyfsad lön men det är knappt den räcker :crazy: För många stora utgifter på en gång..
Aj då är det ju tyvärr lite värre.
Även om det tar emot kanske du kan skjuta fram/ dela någon räkning.
Inte skoj att ringa och fråga men kan göra under om man har tur och ber snällt.

Än så länge går det bra! Den enda skillnaden är att jag blir tröttare. Vad är det du har lyckats med? Har säkert läst det i tråden men mitt minne sviker mig.
Olycka ryggskada, nacke, nerver och lite tjafs som kommit på kuppen i form av diverse biverkningar av mediciner.
Den korta snälla versionen typ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 431
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 126
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
836
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka