Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skaffa en pilatesboll och börja lek med henne, hästar tycker det är skitkul att leka och busa oavsett om det är med en fyrbent eller tvåbent kompis. Respekt för varann får man på köpet iom. att det blir närkontakt när man dribblar bollen tillsammans.
Vi har ingenstans att göra sånt dessvärre :( . Och mitt bäcken lär inte palla att sparka på en boll. Just nu kör vi mycket med tryck/eftergift och att försöka göra det så lätt som möjligt att göra rätt. Det funkar jättebra för mig, men sambon är inte hästvan sedan tidigare (har dock varit med i stallet sen slutet av januari och tränat mycket med ettåringen jag hade), så han har inte samma känsla för timing och har svårare att läsa av små signaler.
Därför är planen att hägna in en liten bit av hagen då och då för att jobba henne löst, då kan dom träna ihop utan att behöva hålla reda på en lina och slipper hamna i en konflikt när han inte riktigt hinner med :)

Idag är en bra dag! Lintott har skött sig nästan perfekt på dagens promenad. Många stopp, men kom igång fort igen vid varje. Inte livrädd i skogen. När vi gått dit jag tänkt så fick hon äta gräs som belöning. Och sen hem med sambon hållande i snöret (hon saknar nästan helt respekt för honom, så dom övar).
Det verkar ha gett lite att jobba henne lös igår och att börja i lina på ridbanan idag (den är inte inhägnad). Ska nog gå att göra skötsam häst av den här med till slut.

Nu har vi precis ätit lunch på BK och tar det lite lugnt i skuggan.

Med små framsteg, mycket beröm och flera djupa andetag är jag helt säker på att du lyckas :up::love:

Med små framsteg, mycket beröm och flera djupa andetag är jag helt säker på att du lyckas :up::love:
För några dagar sen var jag på vippen att ge upp, efter att hon högg efter sambon och jag mådde för dåligt för att ta henne själv. Men det vore i så fall första hästen jag skulle backa för, och det borde man ju inte göra med sin egen ;)
Nu får hon ha betesreducerare så fort hon börjar hugga i luften. Men när hon sköter sig slipper hon den. Det verkar hon ha börjat koppla nu. Hon får gärna visa missnöje, men inte med tänderna.

Har alltid löst kommunikationsproblem med arbete löst på bana, så nu när jag köpt plaststolp och avspärrningsband kan vi komma igång med sån träning :)

Vi har ingenstans att göra sånt dessvärre :( . Och mitt bäcken lär inte palla att sparka på en boll. Just nu kör vi mycket med tryck/eftergift och att försöka göra det så lätt som möjligt att göra rätt. Det funkar jättebra för mig, men sambon är inte hästvan sedan tidigare (har dock varit med i stallet sen slutet av januari och tränat mycket med ettåringen jag hade), så han har inte samma känsla för timing och har svårare att läsa av små signaler.
Därför är planen att hägna in en liten bit av hagen då och då för att jobba henne löst, då kan dom träna ihop utan att behöva hålla reda på en lina och slipper hamna i en konflikt när han inte riktigt hinner med :)
Leka och busa och "busbråka" är annars ett oslagbart sätt att lära sig kommunicera med djur, dom läser oss mycket bättre än vi läser dom och dessutom har dom humor och känner av när vi är med på noterna. Skojbråkar man får man finna sig i att få ett och annat "bus-bett" men dom vet vad vi tål, grannens sura arab har siktat på näsan många gånger men det enda som känns är hans blanka framtänder, han skulle aldrig bita på riktigt och han vet hur tjocka kläder man har så har man en tjock vinteroverall kan han ta i ordentligt, likadant som hundar vet var kläderna slutar och skinnet börjar. :)

För några dagar sen var jag på vippen att ge upp, efter att hon högg efter sambon och jag mådde för dåligt för att ta henne själv. Men det vore i så fall första hästen jag skulle backa för, och det borde man ju inte göra med sin egen ;)
Nu får hon ha betesreducerare så fort hon börjar hugga i luften. Men när hon sköter sig slipper hon den. Det verkar hon ha börjat koppla nu. Hon får gärna visa missnöje, men inte med tänderna.

Har alltid löst kommunikationsproblem med arbete löst på bana, så nu när jag köpt plaststolp och avspärrningsband kan vi komma igång med sån träning :)
Du har gjort fint jobb tidigare det vet jag så lita på dig själv och kom ihåg att andas :love:

Och man ska äta den med osthyvel!
Fel!
Man skär 0,5 cm stavar och hoppas att den aldrig tar slut :angel:
Det ligger en i kylskåpet här och jag tycker jag förtjänar den, inte säkert husägarna delar åsikten dock tyvärr och jag kan inte ta mig till någon affär :arghh:
Kanske får vänta ett tag och se om div. planteringar överlever i min närhet och skulle det undret ske så är jag grymt förtjänt den.
Grönsaksland, inne/uteblommor/kryddland skralt i brunnen så släpa vatten och ha lagom mysig smärtnivå borde motivera en stöld eller? :nailbiting:

Packar inför resan till Kroatien i morgon :up:. Jag och partner flyger från Kastrup medan mina föräldrar, min bror, hans fru och deras två barn flyger från Arlanda och sedan väntar en hel veckas navelpillande, poolplaskande och cocktaildrickande i värmen :love:.

Det är mina föräldrars (andra :angel:) bröllopsresa :love:.

Fel!
Man skär 0,5 cm stavar och hoppas att den aldrig tar slut :angel:
Det ligger en i kylskåpet här och jag tycker jag förtjänar den, inte säkert husägarna delar åsikten dock tyvärr och jag kan inte ta mig till någon affär :arghh:
Kanske får vänta ett tag och se om div. planteringar överlever i min närhet och skulle det undret ske så är jag grymt förtjänt den.
Grönsaksland, inne/uteblommor/kryddland skralt i brunnen så släpa vatten och ha lagom mysig smärtnivå borde motivera en stöld eller? :nailbiting:
Klart den är din. Man kan köpa en ny sen ;)
Och jo, med osthyvel. Så det blir sånna där fina rullar

Måste bestämma mig om jag ska jobba i morgon eller inte. Handen är bättre men inte bra och gör fortfarande ont.
Suck tänk om nån annan kunde ta beslutet :o

Upptäckte att Mr Right kommit till Netflix! Såg den ett par gånger när den kom - men filmer jag gillar kan jag se hundra gånger utan att tröttna. Jag menar, Sam Rockwell och Anna Kendrick i samma film med skruvat manus? What's not to love?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 437
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 128
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
839
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka