Vad gör vi? Nu kör vi! del XLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi funderar på två nästan heldagar på Legoland och en heldag på lalandia, låter det rimligt?
Vi tog bara en heldag på Legoland men vi hade flyt, det öste ner regn på morgonen så det var inte så mycket folk på Legoland så vi hann med allt på en dag, men så var vi där från att de öppna tills de stängde också. Med två dagar kan man ta det lite lugnare kan jag tänka mig. Vi skippade Lalandia eftersom våra barn inte var så intresserade av att bada då, vi var däremot och badade på The Reef när vi väntade på färjan till Göteborg.

Jag skulle behöva vara hemma från jobbet känner jag, men jag har bedömningsuppgifter med årskurs 7 och 8 i veckan så det passar verkligen INTE!:arghh::banghead:

Vi funderar på två nästan heldagar på Legoland och en heldag på lalandia, låter det rimligt?

Vi bodde på Lalandia stugby sommaren 2015. Vi hade dock verkligen otur med vädret för det regnade och blåste alla dagar vi var där :grin:

Fördelen var att vi var nöjda med 1 dag på Legoland, eftersom det var minimalt med folk som trotsade vädret :p Beroende på väder måste jag säga, så räcker dagarna. Attraktionerna tar inte många personer per gång, och det är ofta smala gångar att gå i när man ser de små lego-byggnaderna. Jag skulle personligen avråda från högsäsong, för det blir gärna trångt och lång väntan på det mesta.

1 heldag inne på Lalandia beror helt på er. Bara i badhuset kan man vara hela dagen :angel: Sen har de affärer, resturanger, mini-golf, ett hyfsat stort lekland och lite andra småplock att greja med där inne.

Vi hade verkligen en underbar kort-weekend på Lalandia och Legoland så hoppas ni får det lika bra :D

Stressa inte! :D Det är roligt att gå och titta på grejerna, sen var det snordyrt att handlar mat där inne men värt att slippa släpa matsäck.

Har hört flera säga att maten är snordyr på Legoland.
Vi hittade någon buffe-resturang vid pingvinerna som var väldigt prisvärd så vi upplevde aldrig att det var dyrt, speciellt med tanke på att vår 18 mån åt gratis där (och vid denna tid åt han lika mycket som sin då 9 år äldre bror) :p :angel:

Vi bodde på Lalandia stugby sommaren 2015. Vi hade dock verkligen otur med vädret för det regnade och blåste alla dagar vi var där :grin:

Fördelen var att vi var nöjda med 1 dag på Legoland, eftersom det var minimalt med folk som trotsade vädret :p Beroende på väder måste jag säga, så räcker dagarna. Attraktionerna tar inte många personer per gång, och det är ofta smala gångar att gå i när man ser de små lego-byggnaderna. Jag skulle personligen avråda från högsäsong, för det blir gärna trångt och lång väntan på det mesta.

1 heldag inne på Lalandia beror helt på er. Bara i badhuset kan man vara hela dagen :angel: Sen har de affärer, resturanger, mini-golf, ett hyfsat stort lekland och lite andra småplock att greja med där inne.

Vi hade verkligen en underbar kort-weekend på Lalandia och Legoland så hoppas ni får det lika bra :D
Vi åker redan i april så det är ju knappast högsäsong ;) tack för åsikter! :)

Vaken! Men inte fått i mig frukost så magen kurrar som jag hade en katt där :rofl: Dressyrlektion i em och insläpp av pållar. Jag är pirrig och hoppas på bra hjälp i EM. Har jobbat hårt för att få ordning på mina händer. Jag måste få dem mer stilla och stabila även när min lilla bruna joxar runt med bettet och släpper kontakten. Det är svårt att rida :nailbiting:

Känner lite tidspress då jag har tusen saker som borde göras innan kvällen när en ny vovve kommer hit. Men kroppen orkar verkligen inte ta tag i någonting :arghh:

Det börjar verkligen kännas nu att jag bara har haft en enda ledig dag sedan 24/1. Känns hemskt långt till nästa, som är på onsdag :crazy:

Har hört flera säga att maten är snordyr på Legoland.
Vi hittade någon buffe-resturang vid pingvinerna som var väldigt prisvärd så vi upplevde aldrig att det var dyrt, speciellt med tanke på att vår 18 mån åt gratis där (och vid denna tid åt han lika mycket som sin då 9 år äldre bror) :p :angel:
:D Vi kände nog tvärs om i och med att våra barn äter väldigt lite. ;) Men det var väldigt bra mat måste jag ändå säga, jag hade betydligt lägre förväntningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 912
Senast: pepp
·
Samhälle Hjärnan snurrade igång lite efter att ha läst i tråden om privat utredning, trots sent och huvudvärk. Dels tankar kring varför... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
5 965
Senast: Grazing
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 692
Senast: tanten
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 534
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck