Vad görs? Del LXXVII

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare iNHALE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 003
  • Visningar Visningar 60 142
Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och jobbat idag men det var ganska jobbigt med förkylning kvar i kroppen, det känns av att inte vara helt på topp - sitter nu med en stor kopp te och chokladbit :d Tack o lov så har mina smaklökar inte drabbats :up: men något vin vill jag inte ha O_o

Tror jag ev har åkt på magsjuka.
Eller så har magen reagerat på att jag dricker vanlig mjölk på jobbet.
Återstår att se i natt.

Är trött på allt elände som drabbar mig...:cry:
Jag trodde att jag hade en tid hos psykologen på min vc (inget att ha än iaf...:meh:) på fredag kl 14.30. Nä det är i morgon, kl 14.30. Brukar träffa min KP varje torsdag kl 14, så jag messade hen och bad om att flytta fram tiden till kl 15, då mitt besök tar max 30 min :cautious:. Nä, det gick inte, för hen kan bara kl 14 på torsdag. Ingen annan dag i veckan. Så denna vecka blir det ingen KP :mad:
På fredag har jag bokat tid hos gyn, för att kolla upp mina svåra svettningar. Det rinner svett om mig jämt :crazy:
Magen är risig som vanligt (behöver inte berätta detaljer om hur...;))
Mår dåligt psykiskt pga min depression, ångest och sociala fobi
Och jag har fått ett stort problem i mitt lilla akvarium nu:cry: Min lokala akvarieaffär (har varit där en gång idag, och ringt en gång), säger att det är infusioner - släck ner och mata inte på en vecka. Inget vattenbyte. Och FB säger annat. Nu vet jag inte vilken man ska lyssna på? Vill inte att min fina kampfisk hane, Sebastian, och mina guppiesar och snäckor ska dö:cry:
Sebastian 2.webp

@hallonsaft när min dotter var 9 månader satte hon ordentligt i halsen. Jag var väldigt glad att jag gått en kurs några månader tidigare om hur man gör på så små barn. Jag var helt kall och lugn medan jag la henne över mitt ena ben och bankade henne mellan skulderbladen. Biten kom upp och hon hostade en del. Det tog en stund sen kom det ikapp. Jag fick sätta mig ner för jag skakade som ett asplöv.
Fortfarande är jag så förvånad över att jag var så rationell då. Men väldigt tacksam eftersom jag var själv hemma med henne.

Mötet med bossen idag gick inte riktigt som han tänkt sig men han tyckte att 2 dagar på gymmet och att välja på att sjukskriva sig eller köra direkt efter sjukskrivningen var en rehabplan med anpassade arbetsuppgifter var en bra lösning och att träffa ett rehabteam och göra en utredning nu för att se om jag verkligen klarade jobbet var en dålig ide då jag kunde få problem att söka jobb när jag fått sparken .Men facket sa då har vi svart på vitt hur det ligger till med min hälsa .Men det var en dålig ide enligt bossen .Men han har tydligen glömt att dom är skyldiga att göra en plan och anpassa arbetet vilket inte gjorts alls .Så nu ligger bollen hos AG

Mm fast jag tycker att han borde reagera mer på bröd och pasta om det var gluten. :crazy: men det kanske kommer långt efter?

Väldigt olika. BARNET har aldrig reagerat mer än med ont i magen lite diffust trots att vi är en bröd- och pastafamilj. Vi gjorde ett blodprov efter en period med gnäll om ont, men det var mest för att vara GOD MOR, vi märkte liksom inget alls och det kunde lika gärna vara frukostaversion.
Blodprov som visade att hen hade ”höjt något”, sen remiss till koloskopi under narkos som visade inflammation i tunntarmen. Oerhört enkelt, hen tror fortfarande att de aldrig kollade.
Uteslöt gluten, därefter aldrig magont.
Gluten och laktos går ofta hand i hand.
Eftersom det uppstår en inflammation tar det ofta tid innan man får ont, om man inte är extremt känslig.

@hallonsaft när min dotter var 9 månader satte hon ordentligt i halsen. Jag var väldigt glad att jag gått en kurs några månader tidigare om hur man gör på så små barn. Jag var helt kall och lugn medan jag la henne över mitt ena ben och bankade henne mellan skulderbladen. Biten kom upp och hon hostade en del. Det tog en stund sen kom det ikapp. Jag fick sätta mig ner för jag skakade som ett asplöv.
Fortfarande är jag så förvånad över att jag var så rationell då. Men väldigt tacksam eftersom jag var själv hemma med henne.
Åhh fy faaan (ursäkta:o) vad otäckt det är med barn och ens eget dessutom.
Jag har ju inga ungar och kan inte ens föreställa mig hur det är egentligen, men grymt imponerad av dig! :love::bow:
Jag jobbar ju inom vården och varit med om det flera gånger under arbetstid men då är man ju på något sätt i ett annat beredskapsläge eller hur jag ska säga.
Att en nära vän som är en fd. kollega skulle råka ut för det och man står ensam var dagens överraskning.
Pratade med henne i telefon för några minuter sen och hon mumlade om att nu har hon börjat förstå hur kritiskt det faktiskt var så hon ömsom grinade, tackade och skuldbelade sig själv.
Jag lyssnade och bemötte så gott jag kunde.

Åhh fy faaan (ursäkta:o) vad otäckt det är med barn och ens eget dessutom.
Jag har ju inga ungar och kan inte ens föreställa mig hur det är egentligen, men grymt imponerad av dig! :love::bow:
Jag jobbar ju inom vården och varit med om det flera gånger under arbetstid men då är man ju på något sätt i ett annat beredskapsläge eller hur jag ska säga.
Att en nära vän som är en fd. kollega skulle råka ut för det och man står ensam var dagens överraskning.
Pratade med henne i telefon för några minuter sen och hon mumlade om att nu har hon börjat förstå hur kritiskt det faktiskt var så hon ömsom grinade, tackade och skuldbelade sig själv.
Jag lyssnade och bemötte så gott jag kunde.

Skönt att hon mår förhållandevis bra! Ja man blir lite ställd och som sagt är jag väldigt tacksam över både att jag gått kursen och att jag var så lugn då.
Äsch då :heart din insats var minst lika imponerande, hoppas du gav dig själv en ordentlig klapp på axeln innan :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 055
Skola & Jobb Håller på med en skrivuppgift på universitetet som ska lämnas in idag i ett gemensamt dokument, jag är klar med min del men min... 2
Svar
21
· Visningar
1 896
Senast: Mirre
·
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
943
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 776
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31