Vi kollar på Sveriges mästerkock och jag äter kvällsmat: kokoslimelax med ris och currysås 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
La täcke på en unghäst som jag jobbat. Släppte honom sedan i lösdriften igen.Hästjäkeln har igen ålat sig ur sitt utetäcke utan att öppna ett spänne.
Så nu jäklar blir det bensnören på.
Inte så kul att stå otäckad i ösregn/blötsnö och blåst när man har så klen hårväxt som den lilla kiwi-liknande varelsen.![]()
Du har helt rätt@Tranan
Wow vilken cool måne!
Är den gjord tjockare/tunnare på vissa ställen för att få till ljusskillnaderna?
Eller hur gör man?
Kan inget om sånt!
En bekants son är milt sagt ekonomisk. Efter mkt vånda köpte han sin mormors bil.
Han visste inte hur man bytte torkarblad och hade då åkt till mack och frågat. Och sen hittat bladen billigare någon annanstans.
Så när de skulle bytas hjälpte flickvännen som inget kan om bilar till. Hon släpper då armen för torkarbladen utan bladen på med en smäll rätt på vidrutan. Som gick sönder.
Och iom snålheten hade de bara trafikförsäkring. Och fick betala x antal tusen för att byta ruta istället för lite dyrare torkarblad och hjälp på macken.
Grattis liksom!![]()
La täcke på en unghäst som jag jobbat. Släppte honom sedan i lösdriften igen.
På morgonen hittar jag honom olycklig i ett hörn. Bädden är helt tillbökad. Han har tillbringat natten med att försöka backa ut ur täcket. Jag la ju på det framifrån och drog det bakåt. Så han försökte komma ur det genom backande. Någorlunda smart tänkt, men fruktlöst.![]()
La täcke på en unghäst som jag jobbat. Släppte honom sedan i lösdriften igen.
På morgonen hittar jag honom olycklig i ett hörn. Bädden är helt tillbökad. Han har tillbringat natten med att försöka backa ut ur täcket. Jag la ju på det framifrån och drog det bakåt. Så han försökte komma ur det genom backande. Någorlunda smart tänkt, men fruktlöst.![]()
Eller hur!
Känner mig ensam idag så nu går jag och lägger mig o hoppas på bättre humör imorgon.
Natti!
Morgonstund har guld i mund.Måste kliva upp 07.00 imorgon och hämta upp hunden. Fyfan. Ångest.
Morgonstund har guld i mund.
Ta lite vin och känn ångesten släppa.
Skål![]()