Vad görs? Del LXXVII

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare iNHALE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 003
  • Visningar Visningar 60 140
Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft mys och kul med pålle efter lång dag på kontoret. Nu jobbat lite till.
Vete fasen om jag hinner göra middag och äta innan kvällsfodring eller om jag får vänta.. Tror jag får vänta..
Huuungrig!

Hästjäkeln har igen ålat sig ur sitt utetäcke utan att öppna ett spänne.
Så nu jäklar blir det bensnören på.
Inte så kul att stå otäckad i ösregn/blötsnö och blåst när man har så klen hårväxt som den lilla kiwi-liknande varelsen. ;)

Nu har man skotta den här jäkla snön igen och det blir nattjobb igen . Tydligen går det att flyga från Filippinerna nu igen så grannen kommer hem till helgen. Hon åkte i mitten på oktober men jag rådde henne att stanna några månader till. Det verkar vara varannan vecka snö då kollegan har sina barn

Hästjäkeln har igen ålat sig ur sitt utetäcke utan att öppna ett spänne.
Så nu jäklar blir det bensnören på.
Inte så kul att stå otäckad i ösregn/blötsnö och blåst när man har så klen hårväxt som den lilla kiwi-liknande varelsen. ;)
La täcke på en unghäst som jag jobbat. Släppte honom sedan i lösdriften igen.
På morgonen hittar jag honom olycklig i ett hörn. Bädden är helt tillbökad. Han har tillbringat natten med att försöka backa ut ur täcket. Jag la ju på det framifrån och drog det bakåt. Så han försökte komma ur det genom backande. Någorlunda smart tänkt, men fruktlöst. :rofl:

En bekants son är milt sagt ekonomisk. Efter mkt vånda köpte han sin mormors bil.
Han visste inte hur man bytte torkarblad och hade då åkt till mack och frågat. Och sen hittat bladen billigare någon annanstans.
Så när de skulle bytas hjälpte flickvännen som inget kan om bilar till. Hon släpper då armen för torkarbladen utan bladen på med en smäll rätt på vidrutan. Som gick sönder.
Och iom snålheten hade de bara trafikförsäkring. Och fick betala x antal tusen för att byta ruta istället för lite dyrare torkarblad och hjälp på macken.
Grattis liksom! ;)

Snålheten bedrar visheten :angel:

Gjort lite jobb. Jag som skulle sova tidigt har inte ens duschat än :meh: Men, 3 hoodies, 2 byxor och 6 t-shirt har fått företagslogga på sig. Nu ska jag göra matlåda, duscha och sen sova.

På morgonen hittar jag honom olycklig i ett hörn. Bädden är helt tillbökad. Han har tillbringat natten med att försöka backa ut ur täcket. Jag la ju på det framifrån och drog det bakåt. Så han försökte komma ur det genom backande. Någorlunda smart tänkt, men fruktlöst. :rofl:
:rofl::rofl::rofl:
Dessa underbara djur! :laugh:

:rofl::rofl::rofl:

@tanten man måste ju bara älska unghästar :laugh: De kan ha så många spännande lösningar på saker :heart

Var ner och kvällsfodrade nu. Hittade åringen fastrullad mot väggen.
En åring som är väldigt skygg och inte alls känner mig. Spännande med panikslagen häst som ligger med rygg och blick bort från boxdörr/mig och som varken litar normalt på folk den är van vid ens och inte är direkt hanterad.
Men jag fick loss den utan att bli skadad. Och den verkade väl ok den med. Hoppas bara det bara inte blir ngt skit som kommer fram imorgon när det hunnit svullna sas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 026
Skola & Jobb Håller på med en skrivuppgift på universitetet som ska lämnas in idag i ett gemensamt dokument, jag är klar med min del men min... 2
Svar
21
· Visningar
1 890
Senast: Mirre
·
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
919
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 708
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka