Vad hade du valt att arbeta med?

Megatrist. Jag skulle vilja ha mitt nuvarande jobb med att leda ett lagom gäng extremt duktiga kollegor som åstadkommer storverk. Men välja bort kunder som inte gör tillräckligt intressanta eller bra saker för mänskligheten och välja bort hela kvartalsekonomi-karusellen från mitt jobb.

Så trist att jag inte ens kan tänka mig ett roligare jobb än det jag har om man bara tar bort de få saker som skaver ibland. Fantasi noll.

Eller inte alls trist eftersom du verkar gilla det du gör! :)
 
Nåt som har med bakning att göra. Konditor, ha ett kafé eller sånt.
Jag drömmer just nu om att ha en fika-foodtruck.

Jag tycker det saknas pannkakerior i Sverige. Alltså, det finns typ noll, och jag tror det finns en efterfrågan. Pannkakor, amerikanska pannkakor, plättar, våfflor, sånna där små pannkakspuffar som finns i Amsterdam :D Så bah vräka på med bär, choklad, grädde :love: Okej kanske inte bakning men jag bara kände för att kasta in det. Kan ingen starta upp ett sånt ställe SNÄLLA?
 
Filmkritiker. Älskar film och hela maskineriet som är film. Skådisarna, regissörerna, kompositörerna. Galorna, kläderna, glammet - allt! Fördriva tiden med riktigt bra film är utan tvekan bland det bästa jag vet.

Dessutom gillar jag både att skriva och att "verka viktig" (:D) så det hade passat mig som handen i handsken.
 
Jag skulle göra alla projekt jag drömmer om.
tex.
fotobok om där vägarna tar slut, foton från var vägarna tar slut
Fotobok på kyrkor
skriva.
resa och upptäcka. det är vad jag skulle göra

Foto är också någonting jag drömt mycket om. För herrans många år sedan så var vi ett gäng tjejer som gjorde en workshop med våra drömmar om framtiden och jag kunde inte riktigt sätta fingret på det men jag sa "Bilder och text ihop". Jag älskar att skriva, och jag älskar att fota. Jag skulle exempelvis älska att ha en blogg om det vore så att jag gillade att skriva om mig själv men det gör jag inte, så därför har jag det inte, men tanken på att sätta ihop bilder och text är riktigt drömmigt.
 
Jag tycker det saknas pannkakerior i Sverige. Alltså, det finns typ noll, och jag tror det finns en efterfrågan. Pannkakor, amerikanska pannkakor, plättar, våfflor, sånna där små pannkakspuffar som finns i Amsterdam :D Så bah vräka på med bär, choklad, grädde :love: Okej kanske inte bakning men jag bara kände för att kasta in det. Kan ingen starta upp ett sånt ställe SNÄLLA?
Det fanns ju ett gäng i början av 2000-talet, har de lagt ned? Mvh hänger inte med längre...
 
Tråkigt svar kanske men jag hade velat ha exakt samma jobb som jag har nu. Jag älskar att forska och jag älskar att vara i fält och jag älskar att undervisa och jag älskar hur mycket ”egentid” jobbet ger mig. (Kanske skulle jag önska mig att ett par kollegor skulle få jobb på annat universitet och därigenom få en riktigt trevlig gemenskap på jobbet utan surpuppor som alltid måste ”regna på andras parader” (underbart uttryck direktöversatt :D).
 
Foto är också någonting jag drömt mycket om. För herrans många år sedan så var vi ett gäng tjejer som gjorde en workshop med våra drömmar om framtiden och jag kunde inte riktigt sätta fingret på det men jag sa "Bilder och text ihop". Jag älskar att skriva, och jag älskar att fota. Jag skulle exempelvis älska att ha en blogg om det vore så att jag gillade att skriva om mig själv men det gör jag inte, så därför har jag det inte, men tanken på att sätta ihop bilder och text är riktigt drömmigt.
Jag vet inte om jag skulle orka något sånt.
tycker inte mina fotografier håller längre.
min skrift är inte mycket för granen.
Men man får drömma
 
Jag vet inte om jag skulle orka något sånt.
tycker inte mina fotografier håller längre.
min skrift är inte mycket för granen.
Men man får drömma

Man får alltid drömma :) Själv kommer jag nog nöja mig med att göra privata projekt, och syssla med någonting annat till yrket.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 308
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 625
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Hej alla på buke. Hoppas någon kan ge lite stöttande råd till mig! Läs nedan... Jag har en socionomexamen och valet av den...
2
Svar
25
· Visningar
3 384
Senast: anonymys22
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 277
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp