Vad hade du valt att arbeta med?

Läkare har snurrat i skallen länge nu. Mer specifikt: akutsjukvård. Jag har valt bort det (och sjuksyrra) dels för att jag inte är "studious" (vad finns det för svenskt ord?) nog för att klara utbildningen, dels för att jag är lätt blodfobisk. Men jag spanar fortfarande efter ambulanser med viss fascination.

Hade jag haft magisk tillgång till allt så hade jag nog hoppat runt mellan olika yrken. Skådespeleri är en väldigt kär hobby som jag gärna gjort mer av. Att jobba på flygplats är också något jag gärna vill testa, bara för att se hur allt fungerar. Undervisning/pedagogik ligger mig också nära och är väl det av yrkena ovan som inte kräver en 180 graders vändning.
 
Smyckesdesigner! Och bara arbeta med vräkiga smycken, inga tråkiga, enkla hängen och liknande :laugh:
Typ sånt här hade jag suttit och sytt hela dagarna :laugh:

IMG_20200518_200208.jpg
 
Finns mycket och det är relativt spretigt: Låtskrivare, sadelmakare, eventkoordinator för hästshower, kemist, obducent, beridare, projektledare för ett superfräsigt och kul mediaföretag, specialeffektskapare med fokus på ljud, städa efter dödsbon/brott, speldesigner, marinbiolog... med mera 🙈
 
Jag tycker det saknas pannkakerior i Sverige. Alltså, det finns typ noll, och jag tror det finns en efterfrågan. Pannkakor, amerikanska pannkakor, plättar, våfflor, sånna där små pannkakspuffar som finns i Amsterdam :D Så bah vräka på med bär, choklad, grädde :love: Okej kanske inte bakning men jag bara kände för att kasta in det. Kan ingen starta upp ett sånt ställe SNÄLLA?

Bara om de ocksa har Hong Kong "bubble waffles". YUM!

bubble2-300x208.jpeg
 
Justja, skulle vilja greja med ljudkonst också. Älskar det!
Dock är jag inte tillräckligt teknisk för det, men om jag plötsligt inte skulle sucka så fort jag ser en massa kablar som ska kopplas ihop vore det fantastiskt.
 
Naturåterskapare, om det nu hade funnits något sådant yrke. Alltså jobba med att återskapa våtmarker, forsar, naturskog och så vidare.

Naturvård faller det inom och det jobbar man med inom kommun och länsstyrelse. Man kan såklart även jobba med det genom att äga mark och arbeta naturvårdande med den mark man äger.
Jag hade kunnat välja det om inte trådstarten specificerade ett yrke med lön. Men hade jag bara haft oändligt med pengar hade jag köpt upp så mycket mark jag bara kunnat och låtit naturen ta över (om vi kan ignorera den samhällskollaps det hade resulterat i:angel:).
 
Fy, mitt första jobb var som fotograf på bland annat rättsodontologiska! Har fortfarande mardrömmar.
En vän dokumenterade efter Stureplan :( och en jag gick skrivarkurs med utredda mord och hade varit i Kongo... fast det hade varit värt att sätta dit folk som gör sådana saker (å andra sidan får man veta mycket om hur eländigt livet ibland kan vara)

Men om man nu får drömma - en super-utredare/expert som sätter dit folk och på sin fritid en super-politiker som gör riktig skillnad så att det inte finns så många att sätta dit
 
Jag skulle vilja ha en egen gård med verksamhet. Dvs, ta emot hästar för försäljning, jobba som dressyrtränare eller hopptränare, ha en småskalig uppfödning av någon intressant hästras... och samtidigt ha en gårdsbutik där jag kan sälja ekologiskt odlade grönsaker och blommor :D Blir mycket jobb att göra dock, så det kanske inte är så fullt realistiskt... :angel:
 
Hotellkritiker. :cool:
c57a7bbf7b0dfc99857968b916282743_w200.gif
För att förtydliga;
Man åker till olika hotell och bedömer deras rum, mat, service etc. Lyxhotell alltså såklart :cool:

Egentligen är jag dock inte så förtjust i att åka runt, även om hotell hade varit supernice.
Kanske köpa upp något svindyrt kulturmärkt gammalt "slott" och göra det till hotell?
Som ägare bara, driften hade mina välbetalda anställda fått ta hand om :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 313
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 625
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Hej alla på buke. Hoppas någon kan ge lite stöttande råd till mig! Läs nedan... Jag har en socionomexamen och valet av den...
2
Svar
25
· Visningar
3 384
Senast: anonymys22
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 277
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp