Vad hade du valt att arbeta med?

Om jag ändå var svinrik så skulle det vara trevligt att kunna ha anställda med bra villkor, bra lön etc så att folk trivs jättebra och får bra livsvillkor. Samt öppna flera såna företag i fattigare länder :idea:
Köpa upp gamla kulturvärda byggnader i Mellanöstern och öppna naturparker i Afika, och ge folk där jobb. Vårda historien, naturen och samtidigt folk som lever där idag.

Lär bli pank på kuppen dock men låt oss säga att jag har obegränsat med pengar :D

Åh, öppna företag i Kina med bra löner, villkor för de anställda - så att informationen kan spridas inifrån och kanske folk börjar kräva bättre villkor :idea: you can't beat them, work with them :sneaky:
 
Jag skulle stanna på mitt jobb. Som städerska på en härligt liten fjällskola, med underbara elever och personal.
Jag älskar att driva omkring där, städa, snacka strunt, och få vistas i den mysiga miljö som är där.
Skulle vilja ha pengar till att måla lite väggar, byta något golv. Ha tid med blommor och gardiner, och göra skolan ännu mysigare.

Så tråkig är jag..
* Jenny*
 
Jag skulle stanna på mitt jobb. Som städerska på en härligt liten fjällskola, med underbara elever och personal.
Jag älskar att driva omkring där, städa, snacka strunt, och få vistas i den mysiga miljö som är där.
Skulle vilja ha pengar till att måla lite väggar, byta något golv. Ha tid med blommor och gardiner, och göra skolan ännu mysigare.

Så tråkig är jag..
* Jenny*
Det är inte tråkigt, det är underbart! :love:
 
Jag skulle stanna på mitt jobb. Som städerska på en härligt liten fjällskola, med underbara elever och personal.
Jag älskar att driva omkring där, städa, snacka strunt, och få vistas i den mysiga miljö som är där.
Skulle vilja ha pengar till att måla lite väggar, byta något golv. Ha tid med blommor och gardiner, och göra skolan ännu mysigare.

Så tråkig är jag..
* Jenny*
Det är underbart att du gillar ditt jobb
 
Jag skulle stanna på mitt jobb. Som städerska på en härligt liten fjällskola, med underbara elever och personal.
Jag älskar att driva omkring där, städa, snacka strunt, och få vistas i den mysiga miljö som är där.
Skulle vilja ha pengar till att måla lite väggar, byta något golv. Ha tid med blommor och gardiner, och göra skolan ännu mysigare.

Så tråkig är jag..
* Jenny*

Låter ju sjukt göttigt!
 
Jag tycker det saknas pannkakerior i Sverige. Alltså, det finns typ noll, och jag tror det finns en efterfrågan. Pannkakor, amerikanska pannkakor, plättar, våfflor, sånna där små pannkakspuffar som finns i Amsterdam :D Så bah vräka på med bär, choklad, grädde :love: Okej kanske inte bakning men jag bara kände för att kasta in det. Kan ingen starta upp ett sånt ställe SNÄLLA?
Men det finns ju creperier! De brukar ju ha en hel del pannkakor? Kanske inte amerikanska dock. Och så våffelstugor.

Och apropå det så drömde jag lite när en sådan stuga var till salu här. Skulle vilja äga och driva en sådan, och eftersom man får drömma fritt så ska den ligga ganska otillgängligt så det inte alls blir så mycket folk som på vanliga ställen under högsäsong. Att man inte behöver tänka ju fler kunder desto bättre, utan lugnt och skönt.
 
Arkitekt/"inredare" - vad det nu heter - för att rita nya ytsmarta lägenheter men framförallt till befintliga lägenheter/hus så att det blir så praktiskt som möjligt och ändå snyggt.

Att jag sedan inte har öga för inredning - jag kan se vad som är snyggt men skulle inte kunna ta fram det själv - det får jag ju på köpet enligt TS, så det bekymrar mig inte.

Och så - utanför TS ramar för det ger verkligen ingen lön - gå och titta i gamla ödegårdar.
 
Jag skulle isf vilja jobba med häst/ridterapi för personer med funktionsnedsättningar. Att kunna glädja andra och ge dem möjlighet att umgås med hästar hade varit helt fantastisk.
 
Jag skulle vilja driva ett mysigt bed&breakfast i ett gammalt, maffigt hus med fantastisk trädgård :love: också tillhörande turridning i liten skala för de boende. Självklart med personal som fixar det jobbigaste så jag roar mig med bokföring och hålla ett öga på att allt flyter :p
 
Arkitekt/"inredare" - vad det nu heter - för att rita nya ytsmarta lägenheter men framförallt till befintliga lägenheter/hus så att det blir så praktiskt som möjligt och ändå snyggt.

Att jag sedan inte har öga för inredning - jag kan se vad som är snyggt men skulle inte kunna ta fram det själv - det får jag ju på köpet enligt TS, så det bekymrar mig inte.

Och så - utanför TS ramar för det ger verkligen ingen lön - gå och titta i gamla ödegårdar.
Åh arkitekt :love: Jag har tittat på den utbildningen men det känns för svårt för mig. Men det får jag ju gratis här så det skulle jag gärna också bli :love:
 
Jag skulle isf vilja jobba med häst/ridterapi för personer med funktionsnedsättningar. Att kunna glädja andra och ge dem möjlighet att umgås med hästar hade varit helt fantastisk.
Men ja!
Varit på ett sånt ställe en massa när jag jobbade för ett barn som personlig assistent. Ett underbart litet ställe med fantastiska ponnysar som skötte sitt jobb exemplariskt. Allt var rullstolsanpassat och hon som hade hand om det var klocken. Jag hade så gärna jobbat där.
 
Vad skulle du jobba med?
Jag är nog den ”tråkiga typen” som fortsätter jobba med det jag redan gör.

2DF03B3A-6FC2-4664-BF76-BE0AC5B3EBC2.jpeg


Jag älskar mitt jobb, hade nog förvisso inte kört vad som helst utan kört enbart det jag vill köra, slingbil åt HW på heltid. 🥰❤️

Att köra lastbil och den kundkontakt det ger gör det verkligen värt det, sen att det är frihet under ansvar gör det inte sämre samt se årstiderna skifta osv.
Hade inte bytt bort det. 😇
 
Kanske värdera eller sköta skogar åt staten? Tänker att jag ska vandra omkring i vackra skogar med två hundar i släptåg när det är härligt väder.
När det är trist väder skulle jag sitta på kontor med härliga kollegor alternativt jobba hemma med vacker utsikt.

Det skulle inte finnas något krav på att mitt arbete var vinstdrivande så jag skulle slippa den pressen. Jag skulle också få föreslå, och tillsammans med kollegor genomföra, projekt för att förbättra saker i skogen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 290
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 536
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Hej alla på buke. Hoppas någon kan ge lite stöttande råd till mig! Läs nedan... Jag har en socionomexamen och valet av den...
2
Svar
25
· Visningar
3 372
Senast: anonymys22
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 270
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp