Vad hade ni gjort?

Ta upp allt. På ett vänligt, frågande sätt. Men ta med ALLT från början. Ni kan jämka senare, men det är svårt att senare komma dragande med detaljer.

Självklart ska muntliga avtal gälla.
Jo vänlighet kommer man längst med såklart och min tanke är att ta upp det på ett vänligt frågande sätt. Det känns bara så surt eftersom vi diskuterade just förra firmans agerande med att lägga på avgifter de inte talade om innan att det skulle lägga på och vi diskuterade också hur arbetet skulle utföras. Vi kom till och med att prata om mina tidigare tråkiga erfarenheter angående att endel bara utför momentet utan att göra jobbet, dvs. att göra rent i det här fallet och ändå blev det såhär.
 
Vi råkade ut för något liknande för några år sedan. Vi hade faktiskt fått skriftlig offert innan och fick en mindre chock när fakturan kom på nästan det dubbla beloppet.
Vi bestred fakturan direkt via telefon och senare via mail. Det visade sig att ägaren som fakturerade inte hade full koll på personalen. Så att saker som vi gjort själv stod uppsatt att dom gjort. Plus att dom som gjorde jobbet inte heller varit ärliga mot sin chef utan satt upp att dom varit hos oss på tider när dom inte var där.
I vårt fall löste det sig och vi hamnade mer eller mindre på rätt belopp. Men vi kommer ju inte att anlita den firman igen.
Så tråkigt :( I det här fallet var ägaren med och utförde arbetet.
 
Det är en städfirma. Jag förlorade hemtjänsten i våras och behöver därför köpa tjänsterna som jag ju fortfarande behöver på annat sätt. Ingen av de städfirmor jag har varit i kontakt med eller använt har gett några skriftliga offerter utan ett pris sägs bara.
Oj det var nästan ännu märkligare, jag hade kontakt med flera städfirmor för flyttstäd och det var väldigt noga med att de ville lämna offerter. Trots att det var svårt att hitta en firma som ens hade tid att utföra det.
Det var inte så att de lämnade pris efter Rut? För det upplevde jag att de gärna gjorde. Men jag har även hjälpt äldre som behöver hjälp med städning och jämfört olika. Det här även varit "provstädning" för att man ska vara överens om vad som ska göras.
 
Det är en städfirma. Jag förlorade hemtjänsten i våras och behöver därför köpa tjänsterna som jag ju fortfarande behöver på annat sätt. Ingen av de städfirmor jag har varit i kontakt med eller använt har gett några skriftliga offerter utan ett pris sägs bara.

Tyvärr låter det som ett extremt oseriöst företag. Har de ens försäkringar ifall något går sönder?!

Min kusin jobbade hos ett företag med hushållsnära tjänster ett tag och de gav alltid offert. Vill ett företag inte ge offert när man ber om det är det en rejäl varningsklocka i mina ögon. Jag har ett minimalt företag men får jag en ny kund ger jag givetvis alltid en offert, både för kundens skull men även min egen. Ingen av min fakturor (på över 10 år som egen företagare) har ifrågasatts.
 
Oj det var nästan ännu märkligare, jag hade kontakt med flera städfirmor för flyttstäd och det var väldigt noga med att de ville lämna offerter. Trots att det var svårt att hitta en firma som ens hade tid att utföra det.
Det var inte så att de lämnade pris efter Rut? För det upplevde jag att de gärna gjorde. Men jag har även hjälpt äldre som behöver hjälp med städning och jämfört olika. Det här även varit "provstädning" för att man ska vara överens om vad som ska göras.

Jag gjorde en snabbkoll på städföretag i min närhet nu och alla skrev tydligt ut att priset var inkl moms och innan RUT-avdrag.
 
Ifrågasätt allt!
Skicka ett mail med bilder på det som är undermåligt utfört samt det som gått sönder.

När vi hade hemstäd var de två stycken första gången, och det tog längre tid än det sen skulle göra. De ”nollställde” städningen. Däremot så glömde de tvättstugan, och det var kasst gjort redan från början så vi började bestrida redan med första fakturan. När det sen inte blev bättre och de började klanka ner på sin personal och svarade att de skulle säga upp personal och skicka annan städare sa vi upp avtalet helt. Sådan personalvård kunde vi inte riktigt stödja..
 
Jag tänker att vi inte har några bevis för att de var hela när vi åkte. De kan ju lika gärna hävda att de var sönder när de kom?!
Takläggarna vi hade för en månad sedan spräckte vår skylight genom att slänga en hammare på den. Jag både hörde smällen och såg hammaren ligga där. Desssa gubbar hävdade att de ALDRIG skulle lägga någonting på en skylight för att de inte ska gå sönder. Vi bestred fakturan och plötsligt stod andra anställda från samma företag utanför dörren med nytt glas och fixade det de andra haft sönder. Så steg ett, se till att bestrida fakturan!
 
Oj det var nästan ännu märkligare, jag hade kontakt med flera städfirmor för flyttstäd och det var väldigt noga med att de ville lämna offerter. Trots att det var svårt att hitta en firma som ens hade tid att utföra det.
Det var inte så att de lämnade pris efter Rut? För det upplevde jag att de gärna gjorde. Men jag har även hjälpt äldre som behöver hjälp med städning och jämfört olika. Det här även varit "provstädning" för att man ska vara överens om vad som ska göras.
Vid flyttstäd gör de det men inte när man har en pågående tjänst. Det här är ju som ett abonnemang som bara flyter på tills det sägs upp.

Nej det stämmer inte ändå. Vad som ska göras har den här firman förslag på och det överensstämde med mina behov.
 
Tyvärr låter det som ett extremt oseriöst företag. Har de ens försäkringar ifall något går sönder?!

Min kusin jobbade hos ett företag med hushållsnära tjänster ett tag och de gav alltid offert. Vill ett företag inte ge offert när man ber om det är det en rejäl varningsklocka i mina ögon. Jag har ett minimalt företag men får jag en ny kund ger jag givetvis alltid en offert, både för kundens skull men även min egen. Ingen av min fakturor (på över 10 år som egen företagare) har ifrågasatts.
Nej det är inget oseriöst företag. De har toppbetyg överallt och oavsett vem man frågar. Det är därför jag är så förvånad att det blev såhär. Jag har pratat med många städföretag eftersom jag inte bara vill vara nöjd med tjänsten utan också deras personalpolitik och jag har avslutat avtal för att det de säger och vad som egentligen sker inte överensstämmer med varandra för för mig är inte det viktigaste att jag får tjänsten gjord som jag önskar utan för mig är det lika viktigt att personalen har bra villkor.

Om de har någon försäkring vet jag inte. Jag frågade aldrig det.
 
Jag tänker att vi inte har några bevis för att de var hela när vi åkte. De kan ju lika gärna hävda att de var sönder när de kom?!
Om de är seriösa gör dom inte det. Självklart skulle jag påtala det för dom, likväl som att de tog betydligt högre pris och var där längre än överenskommet.
Om du inte gör det så har du ju ingen chans. Det är dom som ska bevisa att dom INTE haft sönder grejerna.
 
Ifrågasätt allt!
Skicka ett mail med bilder på det som är undermåligt utfört samt det som gått sönder.

När vi hade hemstäd var de två stycken första gången, och det tog längre tid än det sen skulle göra. De ”nollställde” städningen. Däremot så glömde de tvättstugan, och det var kasst gjort redan från början så vi började bestrida redan med första fakturan. När det sen inte blev bättre och de började klanka ner på sin personal och svarade att de skulle säga upp personal och skicka annan städare sa vi upp avtalet helt. Sådan personalvård kunde vi inte riktigt stödja..
Ja ägaren pratade om det och jag avböjde. Jag har haft proffsstäd så länge att jag inte anser att det behövs.

Nej fy! I det läget hade jag också sagt upp avtalet!
 
Jag tänker att vi inte har några bevis för att de var hela när vi åkte. De kan ju lika gärna hävda att de var sönder när de kom?!
Nej, man har inte direkt fotat av hela sin bostad innan man får över städfirma. Jag skulle fota och visa chefen vad som är trasigt.

Jag har haft städ till bra pris och varit jättenöjd. Har även haft städ hos pappa som blev mycket dyrare än utlovad, dock hade de en förklaring som jag köpte. De hade helt enkelt gissat fel på hur lång tid det skulle ta. Men det blev ett bra resultat och vi var nöjda i övrigt, så vi betalade efter den förklaringen.
 
Nej, man har inte direkt fotat av hela sin bostad innan man får över städfirma. Jag skulle fota och visa chefen vad som är trasigt.

Jag har haft städ till bra pris och varit jättenöjd. Har även haft städ hos pappa som blev mycket dyrare än utlovad, dock hade de en förklaring som jag köpte. De hade helt enkelt gissat fel på hur lång tid det skulle ta. Men det blev ett bra resultat och vi var nöjda i övrigt, så vi betalade efter den förklaringen.
Nej man gör ju inte det. Foton på det som gick sönder är ju lätt fixat men det som var undermåligt gjort fixade jag själv och det dumt nog utan att fota först.

Ja jag får fråga vad som tog så lång tid helt enkelt.
 
Jag tänker att vi inte har några bevis för att de var hela när vi åkte. De kan ju lika gärna hävda att de var sönder när de kom?!
Rent krasst så har du ju inget bevis för den muntliga överenskommelsen heller? Oavsett hade jag definitivt tagit upp om något gått sönder när en firma varit i mitt hem, även om jg inte kunde bevisa mer än att jag vet att det var helt när jag lämnade hemmet.
 
OM de är så seriösa är de nog måna om sitt rykte dessutom, och borde inte ställa till med nåt utan tyst be om ursäkt och ställa allt tillrätta. För dem rör det sig ju knappast om en enorm summa, så deras goda rykte borde vara betydligt mer värt än så.
 

Liknande trådar

Avel Förra året när en av våra ston skulle betäckas med en utländsk hingst beställde jag direkt från hingsthållaren. Den ligger i Tyskland...
2
Svar
24
· Visningar
3 258
Senast: chap13
·
Ekonomi & Juridik Okej, tar det från början. I mars i år var jag och min (då blivande) sambo och kikade på en gård här i Västernorrland, en liten gård...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
28 649
Senast: Nixehen
·
M
Ekonomi & Juridik Behöver hjälp med att förstå konsekvenserna, juridiskt, för följande. Jag hyr en box och lösdriftsplats i ett lösdriftsstall. Enl...
Svar
15
· Visningar
2 632
A
Ekonomi & Juridik Har en häst på livstidsfodervärdskontrakt samt ett muntligt avtal (utomstående vittne ang det muntliga avtalet finns) vid hämtning av...
2
Svar
30
· Visningar
3 693
Senast: alke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp