Bukefalos 28 år!

Vad hände?! Allt är borta!!

Ava22

Trådstartare
Min portering från telia till Glocalnet vart klar idag, och efter lite krångel fick jag adsl:et att fungera igen. Nu lite senare på kvällen ser jag att ALLA mina bilder, ALL musik är borta! Samt diverse program som icq, dc, winamp mm. Jag hittar dom inte i datorn!

Vad har hänt?! Har ingen backup på dem, dumt av mig.. Men finns det på ngt sätt se om man kan få fram dom igen, helt bilderna, de betyder mest?!! Jag har sorg fram tills, om ens det går att lösa sig!:cry: :cry: :cry:
 
Sv: Vad hände?! Allt är borta!!

Mer eller mindre omöjligt att veta något med så pass lite info om vad du gjort eller inte gjort med datorn. Har du bara skapat en ny profil på datorn så finns ju allt kvar. Har du på något sätt rensat eller kört en återställnings-skiva i datorn - då är du förmodligen rökt.

Att bara byta ADSL-ab borde inte ha någon som helst påverkan på din dator. Om nu inte Glocalnet eller Telia bett dig köra någon mysko skiva i datorn som återställer allt till tidernas begynnelse.

Det finns olika hot i från Internet som kan påverka din dator. Där gäller samma gamla gnat, dvs: en brandvägg som inte tillåter mer än det du litar på, ett bra antivirusprogram med senaste uppdateringen, samt de säkerhetspatchar som finns tillgängliga till Windows. Det hjälper dig dock inte att få tillbaka filer som är förlorade, men kanske kan det rädda dig från framtida problem. Tyvärr är vi användare för dåliga på detta och det där med backup. Det är knepigt att vi inte lär oss. Själv är jag lika usel som alla andra när det gäller backup, men jag har bra koll på de första bitarna. Försöker numera att kopiera mina filer då och då till en extern hårddisk för att i alla fall få någon slags backup. Tyvärr har jag ingen struktur för detta så det blir mest en "dump" med en massa junk.
 
Sv: Vad hände?! Allt är borta!!

Och du har inte skapat en ny profil som du loggar in med ? testa att logga ut och se om det finns flera användare.....
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 572
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 552
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 106
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 179
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp