Vad händer med min ros?

Bukefalos 30 år!

Jag har en liten på gång också! Jag sparade alla snittrosor från min mammas begravning i april 2024, och EN av dem rotade sig. Nu efter nästan två år börjar den växa lite också och få nya söta blad. Jag hoppas att den också vill blomma en dag <3
Åh, så fint! Jag önskar att jag hade tänkt på att tipsa mamma om det efter morbror och mormor. <3

Nu behöver vi lite Buketummar, hörrni. Rosen började plötsligt må jättedåligt och tappade precis vartenda blad, mycket oklart varför. Har testat både det ena och det andra, men det har inte velat rätta till sig. Just nu står hon nedklippt ute i den tropiska värme som är just nu, har fått ny jord, näring och vatten efter allt jag förmår. Det är liv i henne än dock!! Helt kört är det inte! :heart

1781952112224.webp

R.I.P Rosen, augusti 2026. Hon klarade det inte, trots så uppmuntrande tecken.
Symboliskt nog samma månad som jag och maken ansökte om skilsmässa. Hon har varit med oss alla våra år, men nu är det dags för både henne och vårt förhållande att vila. :heart Människorna mår bra! Vi är överens. Men rosen valde att lämna oss. Tack alla för att ni har följt oss, älskat oss och hejat på oss alla dessa år! :heart

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka