Bukefalos 28 år!

Vad har denna katt för färg? *bild*

Y

Ynthe

Ja, se rubriken.
Vad har denna katt för färg?
gulan.bmp
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Blå. Jättefin! :love:

/Rori
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

blå skulle jag väl ändå inte kalla det där ? :crazy:
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Tack!
Jo hon är för ljuvlig :love:

Det är en f d sommarkatt (tror vi) som blev hemlös hösten 2003, och har bott hos oss sen dess.
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Jag är helt novis på kattfärger (kan skilja mellan svartvit och rödvit typ :smirk: ) så jag vet inte... Är bara nyfiken på vad färgen heter på "fackspråk" :)
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Katten är antingen blåmönstrad eller brunmönstrad. Lite svårt att avgöra då bilden är lite mörk. I ansiktet ser den blå ut, men på svansen ser den svart ut. Är det så svart på svansen som det ser ut, eller är det mer blågrått?

Hon är i alla fall mönstrad, men jag kan inte avgöra vilket mönster. Har hon några ränder eller något annat mönster på kroppen?
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

asså , en jättefin katt men färgen är svår att bedömma på den bilden,
har du nån bättre?
jag ser katten iaf Inte som blå =/
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Hon är mer blågrå på svansen ja, färgen är genomgående den som hon har på huvudet (d v s lite ljusare än på bilden).
Mönster vet jag inte, men hon är iallafall mer spräcklig än randig om man säger så...
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Nej, jag har ingen bättre bild för tillfället tyvärr, får se om jag skulle kunna ta någon senare i eftermiddag.
Tack för svaret iallafall! :)
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Hon var klurig... Blå och creme med spökmönster gissar jag på. Jag är rätt kass på färger så jag gissar som sagt bara...
Hon skulle kunna vara blåpadda också.
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Blåcreme är samma sak som blåpadda ;)
Men blåmönstrade katter är nästan alltid creme i mönstrena, så jag tror inte hon är padda utan bara blåmönstrad.
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Blåmönstrad? Spräcklig? För hon är väl inte tigrerad, spotted eller tabby?
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Dom mönster som finns är tabby, tigrerad eller spotted. Och ett som heter tickad, men dte är inte så vanligt på huskatter. Spräcklig brukar dom kalla dom som är antingen paddor eller mönstrade. Denna katt kan ju ha spökmönstring, men jag tycker hon har för tydliga mönster för att inte vara mönstrad. På svartpigmenterade katter syns spökmönstringen ofta inte alls när katten är vuxen.

Men det är lite dålig bild för att man ska kunna se bra. På bilden ser hon inte ut att vara padda iaf.
Titta på denna kille t.ex, han är blåmönstrad och absolut ingen padda
sl421.jpg
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Ja, hon måste ju vara blåmönstrad. De är lika i pälsen om man jämför, hon ser visserligen lite mörkare ut.
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Hon är *inte* spökmönstrad. En solid blå katt med spökmönster har inte agoutitecken i ansiktet.

Om hon har samma färg på svans som i ansikte så skulle jag säga att hon är blåmönstrad, troligvis blåtabby, om man ska gå efter din beskrivining. Kanske blåspotted.
Men knappast blåtigré, då borde du kunna se tydliga ränder på kroppen på henne. En tabby eller spotted skulle kunna beskrivas som mer spräcklig än randig.
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Jag ser inte tillräckligt för att avgöra vilket mönster hon har, mer än att hon är mönstrad.
 
Sv: Vad har denna katt för färg? *bild*

Tack för alla svar hittills! :bow:
Hoppas dock att dessa två bilder kan göra er lite klokare :)
gulan1.JPG

och
gulan2.JPG

(i dagsljus - själv tycker jag att hon ser lite för lilaaktig ut på denna bild, så det är nog kamerans fel :crazy: )
 

Liknande trådar

Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
261
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
464
Senast: Sol
·
Katthälsa Hej alla! Min katt drack precis upp lite soja och undrar om det är okej, är det giftigt för katter?
Svar
4
· Visningar
614
Senast: Freazer
·
Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
9
· Visningar
883
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp