Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
i övrigt: SHIT alltså. läs dina inlägg från förra året och jämför. du har verkligen uppat din täcknings nivå : )
Ja det har du rätt i. Dels beror det på att de är helklippta mer nu än förra året och året innan. Sen tror jag att jag förmänskligar dom för att jag frös så i våras. Och att två av dom satte nödpäls i våras. Vill inte att de ska göra det i år igen. Sen är de mer musklade (mer muskelmassa) så jag vill inte att de ska bli kalla.
![]()
300 gram har mitt filtklippta fullblod när det är -15 ute.
vad har du på din häst då, om den har 300 gram nu, när det börjar "närma" sig en minus? Fryser den i -2 om den tex har 150 gram på sig?
Ja tyvärr...
Just nu har jag faktiskt lite panik inför vintern och vet inte hur jag ska göra.
Du (som verkar väldigt kunnig) och andra som har ideer får jätte gärna komma med förslag vad ni hade gjort i min situation.
Idag var det nämligen såhär:
Ca 2-3 plusgrader och ihållande regn. Kom till stallet vid 11 och då har hon varit ute några timmar.
Hon hade 300 utetäcke från Shires, EJ blöt igenom.
Hon frös otroligt mycketkraftiga skakningar och ryggen spänd i ett upponer vänt U. Hon hade hö i hagen och träd osv som skydd.
ville helst inte ta in henne för dagen redan vid 11...det som krävdes för att hon skulle få upp värmen blev 375g stalltäcke+300 utetäcke+ fodrad helhalsMed detta blev hon glad igen och gick förnöjsamt och pysslade i hagen.
Men VAD ska jag ha i vinter om hon måste ha detta nu??
Hästen är ett väldigt nätt halvblod, ganska högt i blod, filtklippt.
Anledningen att jag sparade päls över länden är hennes frusenhet, dock är den pälsen inte alls tjock, ca 1 cm lång och tunn.
Är i god kondition och tränas aktivt inriktat mot hoppning.
Hjälp tack![]()
Hm...det hotas med snö och hård blåst. Blir nog att täcka mina bägge ikväll. Då med fleecefodrade regntäcken som håller vinden i schack.
En fråga till er alla: Min kuse på 19år har på sig ett fodrat regntäcke dag o natt. När jag känner under täcket på honom så tycker jag inte att han är ens ljummen, inte kall men inte ljummen. En del säger att de reglerar tempen själva under täcket!!??
Borde jag inte lägga på ett fleece täcke under så att han åtminstonde är ljummen under täcket???