Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han lär inte frysa av att vara sval nere vid svansen. Han har päls, jag vågar påstå att han är varmare än sval inne vid huden : )
Delvis.KL
Hästar som är under igångsättning kan med fördel "övertäckas" för att de då håller sig lite lugnare i busväder. I synnerhet eftersom de ofta har överskottsenergi.
Antagligen hade det blåst in kalluft under täcket eftersom vintertäcken av någon anledning inte är fodrade hela vägen längst ner på sidorna.
Olika på olika täcken, finns flera märken som är fodrade ända ner.
Nä jag tänker nog inte att de är så värst jämnvarma. de har olika värmeutsläpp/värme flöde på olika delar av kroppen. du ska vara rejält nedkyld om du är kall om fötterna bara för att du råkar vara kall om fingrarna, för att ge en dålig jämförelse till exempel.
Jag fick en riktig höstkänsla idag när regnet bara vräker ned och då blir jag nyfiken på vad din häst har för täcke på sig just nu?
Vänliga diskussioner kring detta är också välkommet.
Vad har ni för väder? Går hästarna inne/ute?
Vad har den/de för eventuellt täcke? Märke, modell, tjocklek?
Börjar med mina egna.
Idag har det varit uppehåll på förmiddagen men sen på eftermiddagen så kom det skurar och senare så började regnet att vräka ned.
Båda mina hästar har gått utan täcke idag och jag hoppas på att de hann tas in innan det värsta regnet kom eftersom åtminstone min gammelgubbe blir så himla stel om han står ute i regnet för länge otäckad.
Shettisen tror jag inte bryr sig så mycket.
Om det blir sånt här ihållande regn imorgon också så får de ofodrade regntäcken på sig. Gammelgubben ett HW Amigo och shettisen ett från Riding House (Börjes).