Vad har hänt med förmågan att uttrycka sig i skrift?

De tre bokstäverna motsvarar i och för sig ungefär hundra procent längre tid.

Kanske kommer "imon" med som vard. i nästnästa upplaga av SAOL, imorron finns redan med.

imorgon -> imorron -> imorrn -> imon

Imorrn är inte upptaget i SAOL men är vanligare än imorron på internet.

Det spelar ingen roll om det kommer i SAOL - det är ett vidrigt fult ord som skapar kaos inne i mitt huvud
 
En språklig förändring som jag funderat på är hur två ord bytt plats. I hela mitt liv har man sagt och skrivit ”ett ord till”, nu ser jag ”ett till ord” överallt.

En annan sak, och den tycker jag är ful, är att så många skriver springandes, gråtandes, gåendes i stället för springande, gråtande och gående. Varifrån den förändringen kommer kan jag inte klura ut. @Jozze har du någon aning?
 
En språklig förändring som jag funderat på är hur två ord bytt plats. I hela mitt liv har man sagt och skrivit ”ett ord till”, nu ser jag ”ett till ord” överallt.

En annan sak, och den tycker jag är ful, är att så många skriver springandes, gråtandes, gåendes i stället för springande, gråtande och gående. Varifrån den förändringen kommer kan jag inte klura ut. @Jozze har du någon aning?
dialektalt
 
Det med s-et? Var isåfall? Jag ser det på ställen som är väldigt spridda, geografiskt sett.
skulle skrivit "dialektalt plus smitta".

Många språkliga avarter smittar effektivt via internet.
Som "imon" till exempel...

Sedan finns det någon grammatisk term, som jag inte känner till, gällande "springandes" och så vidare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp