Bukefalos 28 år!

Vad har jag rätt till?

Nej. Så är det inte. Studera KKL så får du se att det är precis tvärtom, intill det fullständigt orimligas gräns (särskilt när den appliceras på hästköp).
Det beror väl på vad man tittar på! Om vi tittar på ekonomisk ersättning, precis som @Lovisaleonora tog upp så har företaget rätt att inte ge ekonomisk ersättning, medan företag helt utan problem kan lägga på ekonomiska tillägg på fakturor o.dyl. givetvis inom ramen för lagen, men just där har företag stora rättigheter gentemot privatpersoner.
 
Var priset angivet per timme eller 60 minuter? Ofta är vårdinsatser av olika slag utsatta som timme, men är i verkligheten ca 45 minuter. Hos kurator, psykolog, fotvård, manikyr etc.
 
Var priset angivet per timme eller 60 minuter? Ofta är vårdinsatser av olika slag utsatta som timme, men är i verkligheten ca 45 minuter. Hos kurator, psykolog, fotvård, manikyr etc.
60 minuter. Tråkigt att behöva betala för ytterligare behandling för att få tillbaka mina pengar. Dom har bara behandlingar som är dyrare än det dom är skyldiga. Alltså måste jag lägga till mer pengar. Ska hädan efter vara mer vaken när jag betalar.
 
Senast ändrad:
Spontant känns det svårt att kräva pengar tillbaka, eftersom du kunde påpekat misstaget på plats och då hade förhoppningsvis behandlingen fortsatt tiden ut. Jag förutsätter att du har betalt för just 60 minuter och inte typ 'en ryggmassage' för då är det svårt att hävda tid.
Utföraren av tjänsten har, som tidigare nämnts, all rätt att erbjuda en ny tid, som man kan välja att ta eller avböja.
 
60 minuter. Tråkigt att behöva betala för ytterligare behandling för att få tillbaka mina pengar. Dom har bara behandlingar som är dyrare än det dom är skyldiga. Alltså måste jag lägga till mer pengar. Ska hädan efter vara mer vaken när jag betalar.

Varför inte deala med dem och begäran en dyrare behandling som kompensation? Hade jag lätt gjort, annars får de ju skräddarsy den du skulle fått så du får den. DET kan du kräva.
 
60 minuter. Tråkigt att behöva betala för ytterligare behandling för att få tillbaka mina pengar. Dom har bara behandlingar som är dyrare än det dom är skyldiga. Alltså måste jag lägga till mer pengar. Ska hädan efter vara mer vaken när jag betalar.

Fast DET tycker jag du kan kräva, att de kan ersätta med en specialbehandling på minst 20 minuter för bara din skull utan att du ska behöva lägga mer pengar. Poängtera att du helt enkelt bara vill ha levererat den tjänst du har betalt för alternativt pengarna tillbaka för den del du inte fick levererad.
 
Fast DET tycker jag du kan kräva, att de kan ersätta med en specialbehandling på minst 20 minuter för bara din skull utan att du ska behöva lägga mer pengar. Poängtera att du helt enkelt bara vill ha levererat den tjänst du har betalt för alternativt pengarna tillbaka för den del du inte fick levererad.

Det tycker jag är en för snäv tolkning. De skulle leverera 60 min massage, men gjorde det inte. Ska de leverera om, ska det vara 60 minuter massage. Inte fyllnadstiden.
 
60 minuter. Tråkigt att behöva betala för ytterligare behandling för att få tillbaka mina pengar. Dom har bara behandlingar som är dyrare än det dom är skyldiga. Alltså måste jag lägga till mer pengar. Ska hädan efter vara mer vaken när jag betalar.
Nej jag tycker inte du ska betala mer.
Du ska få det du betalat för dvs 60 min behandling
De ska inte tjäna på detta.
 
Kan de inte erbjuda en ny behandling som den du tog?
Eller var du missnöjd även med själva behandlingen?

Vet att flertalet erbjuder 60 min behandlingar men egentligen bara aktivt om det är massage t.ex i 50-55 min.

Tråkigt att du inte fick vad du betalade för.
 
Vad gäller massage så gäller det ni har avtalat och avtalslagen. Konsumenttjänstlagen, som gäller tjänster som företag utför åt privatpersoner, gäller inte vid behandlingar som utförs på personer. Så där gäller alltså istället ert avtal.
 
Jag jobbar själv som massör och på mina behandlingar står det 60 minuter men den faktiska massage tidenmär kortare. Under mina 60 minuter ska jag hinna prata med kunden om vilken typ och om hen har några besvär samt att kunden ska klä av och på sig samt betala för sig.
Men vilken klockslag står det att du betala på kvittot? Låter helt klart mysko, skulle inte släppa iväg någon patient så mycket före om du var helt klar efter 40 min påklädd å betalat
 
Jag jobbar själv som massör och på mina behandlingar står det 60 minuter men den faktiska massage tidenmär kortare. Under mina 60 minuter ska jag hinna prata med kunden om vilken typ och om hen har några besvär samt att kunden ska klä av och på sig samt betala för sig.
Men vilken klockslag står det att du betala på kvittot? Låter helt klart mysko, skulle inte släppa iväg någon patient så mycket före om du var helt klar efter 40 min påklädd å betalat
Från det att jag klev in i behandlingsrummet och till betalningen var gjord så tog det exakt 39 minuter enligt kvitton. Summan för behandlingen var för 60 minuter. Chefen för salongen medger att jag har rätt men vill nu att jag ska boka en ny behandling så att summan kan dras av.
 
Ja men då är de ju helt galet! Had helt klart krävt en ny hel behandling gratis! Stå på dig skulle aldrig acceptera det själv!
 
Från det att jag klev in i behandlingsrummet och till betalningen var gjord så tog det exakt 39 minuter enligt kvitton. Summan för behandlingen var för 60 minuter. Chefen för salongen medger att jag har rätt men vill nu att jag ska boka en ny behandling så att summan kan dras av.
Chefen borde ha bättre goodwill, pengarna tbx för behandlingen eller så en ny kostnadsfri behandling, allt annat är snikenhet o dåligt kundbemötande.
 
Kan ägaren hävda att det gått för lång tid från klagomål till lösning av problemet? Jag har ingen möjlighet att åka till salongen för jag arbetar inte på orten förrens om 7 veckor. Men har ringt och mailat. Ägaren är inte anträffbar/upptagen när jag ringer och mailen från mig svarar hon inte på. Testade att skicka mail från ett annat konto/namn och frågade allmänt om deras behandlingar. Fick svar dagen efter. Blir så trött. Känns som om hon skjuter på detta av någon anledning.
 
Kan ägaren hävda att det gått för lång tid från klagomål till lösning av problemet? Jag har ingen möjlighet att åka till salongen för jag arbetar inte på orten förrens om 7 veckor. Men har ringt och mailat. Ägaren är inte anträffbar/upptagen när jag ringer och mailen från mig svarar hon inte på. Testade att skicka mail från ett annat konto/namn och frågade allmänt om deras behandlingar. Fick svar dagen efter. Blir så trött. Känns som om hon skjuter på detta av någon anledning.

Nej, tiden som räknas är när du först påtalat problemet. Däremot kan det ju bli problem om du nästan aldrig kan ta emot behandlingen.
 
Att lägga ner så mycket tid och energi på 20 min missad massage, jag fattar inte. Se det som en lärpenning. Det är som en bekant som ska bråka med comhem om 69 kr :banghead: en engångssumma.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 411
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 420
Samhälle Jag jobbar sedan ett halvår på en bensinstation (av två) här på on och således träffar jag många locals dagligen eller veckovis. Många...
Svar
3
· Visningar
634
Senast: Voeux
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp