Bukefalos 28 år!

Vad har man gjort med öronen på dem här...?

Sv: Vad har man gjort med öronen på dem här...?

Jag kan bestämmelserna. Men du skrev inte att det gällde hundarna tråden det handlade om och du skrev endast att man inte får ställa ut kuperade.

Och det får man, vi lär ha kuperade i ringarna i kanske 8-10 år till. Så säga att man inte får ställa ut, är ju fel.
Och jag kan inte veta vilka hundar du menar när du skriver så.
Jag är ingen tankeläsare :)
 
Sv: Vad har man gjort med öronen på dem här...?

Kanske skall läsa utställningsbestämmelserna?
Tyvärr kan jag inte kopiera från en PDF fil, men de finns att läsa på SKKs hemsida.
Om hundarna är födda efter 20071231 får inte delta, oavsett vilket land de är födda i.

Som sagt, var inte det du skrev. Utan du skrev endast att hundar som är kuperade inte får ställas ut.
 
Sv: Vad har man gjort med öronen på dem här...?

kl
Men är det inte väldigt lite kvar? Brukar man inte ta bort halva örat, men behålla längden? De har ju bara små stumpar kvar!
 
Sv: Vad har man gjort med öronen på dem här...?

Det var därför jag också blev fundersam. De kuperade öron jag har sett har man sparat en flik som står rakt upp, här ser det ut som om man har kapat av rubbet. Hundarna ser ju konstant rädda och osäkra ut tycker jag med det utseendet.
 
Sv: Vad har man gjort med öronen på dem här...?

Det är olika, här ser man samma på en corso:

cane_corso_h_03.jpg
 
Sv: Vad har man gjort med öronen på dem här...?

Vad bra att det blev helt uträtt!
Visste själv inte att det var så stor skillnad vad gäller svans o öronkupering vad gäller reglerna.
o som jag nämnde så fick jag reda på att jag behöver svansintyget när hunden skall MHas.

mvh
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Försöker igen då mitt förra inlägg tydligen inte var tillåtet. Kan dock inte ge den information jag behöver ge er för att ni ska förstå...
2
Svar
25
· Visningar
1 935
Senast: Twihard
·
Fordon Jag behöver en ny bil så fort det bara är möjligt. I lördags missade jag tyvärr en bra bil så jag måste hitta något annat. Men vad ska...
2
Svar
39
· Visningar
2 214
Senast: Wille
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
712
· Visningar
53 820
Senast: geting
·
Hundavel & Ras När kan man räkna med att öronen, vad heter det 👀, är klara? På min 13 veckors har ena örat ställt sig men det andra hänger fortfarande.
Svar
12
· Visningar
1 862
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp