Bukefalos 28 år!

Vad har min mamma planterat? *bild*

Sv: Vad har min mamma planterat? *bild*

Jag har ingen aning, men jag tror inte det e ogräs...:)
 
Sv: Vad har min mamma planterat? *bild*

Ingen aning. Men även om det skulle vara ogräs så är den för häftig för att rensa bort :p
 
Sv: Vad har min mamma planterat? *bild*

jag tror det är kungsljus.

En tvåårig ört står det, en ängsblomma som man använde till att göra the av
 
Sv: Vad har min mamma planterat? *bild*

Sådan har jag med fått i min ''vilthörna'' i år. Vart kommer dom ifrån? Jag har dessutom fått 15-17 fingerborgsblommor med.
 
Sv: Vad har min mamma planterat? *bild*

Kungsljus är jättevanligt och kan odlas i grupp om man vill det. Då gör dom sig riktigt bra som bakgrund med sina silvervita stänglar. Här dyker dom upp som ogräs och har alltid funnits utan odling.
Jag blir lite full i skratt när jag ser dom säljas i handelsträdgårdarna som plantor då dom finns i varje dike. Det finns dock en sort som ger förgrenade plantor men dom ser bara julgransaktiga ut enligt min mening och är inte så fina när dom blommat över.
 
Sv: Vad har min mamma planterat? *bild*

Coolt. Tack. Min mamma är lite blödig och skulle inte vilja rensa bort den ändå, hon tycker så synd om ogräset för att ingen tycker om det. :D
 
Sv: Vad har min mamma planterat? *bild*

Coolt. Tack. Min mamma är lite blödig och skulle inte vilja rensa bort den ändå, hon tycker så synd om ogräset för att ingen tycker om det. :D
Hon skulle älska min uteplats.

Den är svårt överväxt med ogräs och jag är rädd att hyresvärden snart kommer och knackar på.
 
Sv: Vad har min mamma planterat? *bild*

Vad komiskt. Har nämligen denna växt hemma också så jag hade planer på att fråga här och lägga in en bild om någon visste vad det var för blomma :D
 
Sv: Vad har min mamma planterat? *bild*

Vad komiskt. Har nämligen denna växt hemma också så jag hade planer på att fråga här och lägga in en bild om någon visste vad det var för blomma :D

samma här, fast jag har lite rödrosa också.
Jag fick en gång en påse med engelska fröer som jag strödde ut och då kom de här upp, plus lite andra roliga växter.
en lila blomma som jag på alla sätt misslyckats med att få rätt lila när jag fotograferat den.
tror kamerans ljussystem spårar ur helt när den ser denna blomma...
:D
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag är lite folkskygg :p och vill ha en undangömd trädgård. Baksidan av vårt hus är skyddad av skog och av huset då ❤, men ena sidan...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 570
Senast: sjoberga
·
Samhälle I stort sett varje dag när jag ska köra hem från jobbet tänker jag på hur gräsligt dålig sikt det är när jag kommer till en gata där jag...
Svar
3
· Visningar
497
Trädgård & Växter Vår gräsmatta blir alltid väldigt blöt nu under vårvintern när snön och isen smälter. Främst på ett ställe där det också är en svacka...
2
Svar
33
· Visningar
1 726
Senast: Ninnurur
·
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp