Bukefalos 28 år!

Vad har ni för säng/madrass? (Spinoff på kuddtråden)

Rosett

Trådstartare
Jag sover numera som prinsessan på ärten, har en Sultan botten, sen en 15-20 cm Sultan Högbo resårmadrass, sen en bäddmadrass (Sultan tror jag den också) och högst upp en Tafjord bäddmadrass i memoryskum. :p
Köpte den senare för att byta ut den gamla bäddmadrassen men kom på att jag kan ju ha båda. :laugh:
Till sist ett madrasskydd, från IKEA det också.
 
När vi flyttade in i nya lägenheten köpte vi också ny säng, så sedan i september har vi en Jensen J3 Limited Edition. Sängen vi hade innan var inte dålig, men den hade maken köpt innan jag kom in i bilden och den passade mig inte riktigt. Även för maken blev den nya sängen ett lyft, så alla är väldigt nöjda och glada. :D

Köpte när det var någon sorts kampanj, så vi fick en komplett kontinentalsäng med huvudgavel (tror att själva kampanjen var att huvudgaveln ingick). Vi köpte även till lite högre ben och gav totalt 21 210 kr. Det var så värt varenda spänn!
 
5-zons säng av märken Zäng (:D) från lokal möbelbutik (nypris runt 10 000 kr) på ca 5-6 år där vi just bytt ut den döda bäddmadrassen till en 20 cm tjock Wellpurr från Jysk. D.v.s. en billigare version av Tempur.
Sover underbart gott nu, även när vi vänt sängmadrasserna från mjuka sidan till fasta sidan. :love: Sambon gillar den också. Tidigare hade jag lätt att bli stel i nacken och liknande om jag råkat ligga lite fel, de problemen är ett minne blott!
 
Minns inte märket, men det är en kontinentalsäng som är köpt på Mio. Den är stor (210x210) och suuuuperskön!
 
Jag sover numera som prinsessan på ärten, har en Sultan botten, sen en 15-20 cm Sultan Högbo resårmadrass, sen en bäddmadrass (Sultan tror jag den också) och högst upp en Tafjord bäddmadrass i memoryskum. :p
Köpte den senare för att byta ut den gamla bäddmadrassen men kom på att jag kan ju ha båda. :laugh:
Till sist ett madrasskydd, från IKEA det också.
På Kungsängen, en kontinental. Över 30' ordinarie, 16' på rea :)!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 430
Senast: Calmiche
·
Äldre hej! Vet inte vad jag ska göra. Vi köpte en ny bäddmadrass (180) och sen dess sover jag skit. Har haft den en vecka och jag har ont...
2
Svar
24
· Visningar
6 652
Senast: Korven
·
Kropp & Själ Kära allvetande Buke-orakel... När jag köpte min säng (resårbotten) för en 8 år sen så blev den en "grad" för hård (pga att jag den...
2
Svar
29
· Visningar
7 515
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp