Sängfråga?

Alltså... nu blir det kanske lite trådkap, men var går det att hitta hårda sängar? Jag väger visserligen inte mer än ca 60kg till mina 170cm, men min säng från Ikea som var den hårdaste vi hittade, den är för mjuk... Har jag den utan bäddmadrass så blir det lite mer ok, men då känner jag fjädrarna i den och det är inte sådär jättebekvämt. Har planer att köpa ny säng nästa år. Då ska det bli något riktigt ordentligt av bra kvalitet är tanken.

Specialvaruhus och mindre möbelfirmor. Tills du köper ny säng kan du testa att lägga något mellan resårbotten och bäddmadrassen.

I fältkontoret är det skitdåliga sängar så jag har lagt borrkärnslådelock (masonit) emellan :D testa tex med en vikt trasmatta, ibland kan det vara tillräckligt. Annars det som sagt masonit eller plastglas (finns på Biltema) man kan prova med.
 
Alltså... nu blir det kanske lite trådkap, men var går det att hitta hårda sängar? Jag väger visserligen inte mer än ca 60kg till mina 170cm, men min säng från Ikea som var den hårdaste vi hittade, den är för mjuk... Har jag den utan bäddmadrass så blir det lite mer ok, men då känner jag fjädrarna i den och det är inte sådär jättebekvämt. Har planer att köpa ny säng nästa år. Då ska det bli något riktigt ordentligt av bra kvalitet är tanken.
Kungsängen har!
 
Vi har den här lösningen, med tre olika lager.

Längst ner har vi två gamla trötta IKEA-sängar som förmodligen inte gått att göra något utan resårmadrassen. Sedan har vi alltså en stor (180 cm bred) resårmadrass och uppe på det den tjocka Tempurbäddmadrassen.

Underbart sovläge, jag som har rätt jobbiga ryggproblem (olyckor) sover som ett barn.

bild.php
 
Alltså... nu blir det kanske lite trådkap, men var går det att hitta hårda sängar? Jag väger visserligen inte mer än ca 60kg till mina 170cm, men min säng från Ikea som var den hårdaste vi hittade, den är för mjuk... Har jag den utan bäddmadrass så blir det lite mer ok, men då känner jag fjädrarna i den och det är inte sådär jättebekvämt. Har planer att köpa ny säng nästa år. Då ska det bli något riktigt ordentligt av bra kvalitet är tanken.
Jag har också alltid tänkt som du, att jag vill ha en hård säng. Men när jag köpte säng i våras fick jag tänka om, bland det som sängvaruhusen kallar premiumsängar fanns inget som kunde betecknas som hårt i min värld. Jag insåg att jag ska inte ha en hård säng, jag ska ha en BRA säng.

Det med den fastaste känslan jag hittade var Hästens och den gillade jag mest. Dock avstod jag den, dels för att den får så mycket kritik när man läser runt, dels för att tagelmadrassen kräver vård.

Allt annat gav en mycket mjukare känsla, fast jag försökte alltså tänka bort hårt/mjukt, jag tänkte sväv istället. Till slut stod valet mellan Dux och Carpe Diem, det blev Carpe Diem.

Och det tog lång tid innan kroppen vande sig vid den. När jag sovit hårdare, som jag gör i Grekland, då är jag ledbruten hemma när jag vaknar de första nätterna. Men när kroppen väl är van, då känner jag ju att sängen inte är särskilt mjuk. Den har bara mer sväv än enklare sängar.
 
Jag har också alltid tänkt som du, att jag vill ha en hård säng. Men när jag köpte säng i våras fick jag tänka om, bland det som sängvaruhusen kallar premiumsängar fanns inget som kunde betecknas som hårt i min värld. Jag insåg att jag ska inte ha en hård säng, jag ska ha en BRA säng.

Det med den fastaste känslan jag hittade var Hästens och den gillade jag mest. Dock avstod jag den, dels för att den får så mycket kritik när man läser runt, dels för att tagelmadrassen kräver vård.

Allt annat gav en mycket mjukare känsla, fast jag försökte alltså tänka bort hårt/mjukt, jag tänkte sväv istället. Till slut stod valet mellan Dux och Carpe Diem, det blev Carpe Diem.

Och det tog lång tid innan kroppen vande sig vid den. När jag sovit hårdare, som jag gör i Grekland, då är jag ledbruten hemma när jag vaknar de första nätterna. Men när kroppen väl är van, då känner jag ju att sängen inte är särskilt mjuk. Den har bara mer sväv än enklare sängar.

Det där är väldigt sant. När jag varit och jobbat med den lite kreativa lösningen gällande skräpsängen där så har jag alltid ont ett par nätter när jag kommit hem.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har köpt en Ikea Stavanger fast. (Resårbotten) Eftersom jag är tung (+120 kg) tog jag en fast men den är som att sova på en dörr. Blir...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 866
Senast: Rosett
·
Hemmet Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att...
Svar
8
· Visningar
999
Senast: Magnum
·
Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 866
Senast: hastflicka
·
Hemmet Alltså, denna djungel! Jag måste köpa en ny säng till mig själv, jag är ensam men tänker att man ändå köper en dubbelsäng, eller? Det...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 080
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp