Vad har ni för tips för att varva ner när det är mycket?

nickan1

Trådstartare
Jag har haft vansinnigt mycket att göra det sista, positiva saker förvisso, men det blir ändå mycket med studentuppvaktningar i släkten, födelsedagar och massa annat. Jag märker att jag har haft lite svårt att varva ner ordentligt och inte sovit så bra det sista. Hjärnan går lite på högvarv och mycket funderingar kommer när man ligger i sängen på olika saker. Det tar ganska lång tid att komma till ro och somna. Vad brukar ni göra för att varva ner när det är mycket runtomkring er?
 
Tack för svaret, joggning är nog inte riktigt min grej men kanske får testa en promenad eller liknande!
 
Det beror på hur mycket det är och hur långvarigt "problemet" är. Jag varvar ofta ner genom att sätta mig framför datorn på kvällen. Kolla Facebook, Buke, etc.

Är det bara kortsiktigt kan jag varva ner med ett eller två glas vin. Det är alltid bra för själen.

Bäst för själen är dock motion, eller att åka till stallet och bara vara. Men då får man inte ha något stressmoment som man måste hem till, för då förstörs stallet omedelbart.
 
För att kunna sova bättre börja gå ut och gå varje dag , sen min ektrem avkoppling är att pussla 1500 pussel snacka om att rensa hjärnan gör det varje dag för att koppla av
 
Jag har haft vansinnigt mycket att göra det sista, positiva saker förvisso, men det blir ändå mycket med studentuppvaktningar i släkten, födelsedagar och massa annat. Jag märker att jag har haft lite svårt att varva ner ordentligt och inte sovit så bra det sista. Hjärnan går lite på högvarv och mycket funderingar kommer när man ligger i sängen på olika saker. Det tar ganska lång tid att komma till ro och somna. Vad brukar ni göra för att varva ner när det är mycket runtomkring er?

Säga Nej till något?
 
Tack för de andra tipsen i tråden, jag kom på att lösa korsord brukar vara ett bra sätt för mig att varva ner apropå på det du skrev om pussel @powerm84 . Baka är faktiskt inget dumt förslag heller jag älskar ju att baka och tycker det är väldigt avkopplande att knåda en deg t.ex. Så ska jag försöka lägga in lite mer promenader, det är ju faktiskt något man kan göra efter man ätit lunch på jobbet. Ibland kör man bara på och då var det jättebra med dessa tipsen för man blir lite låst när allt snurrar ganska snabbt. @Ramona problemet är kortsiktigt det lugnar ner sig om ett par veckor och då kommer jag nog att gå ner i varv rätt snabbt om jag känner mig själv rätt.
 
Jag lyssnar på en 15-minuters meditation när jag behöver varva ner under dagen och hämta ny energi.

På kvällen lyssnar jag på en insomningsmeditation på 30 min. Då somnar jag alltid inom de 30 min, annars kan jag ligga och snurra i sängen 1-3 h innan jag somnar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 022
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 950
Senast: Badger
·
Tjatter Det är mors dag på söndag och mamma fyller på onsdag nästa vecka. Hennes sambo fyllde nyligen och fick blombud med olivträd och någon...
Svar
7
· Visningar
1 081
Senast: manda
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp