Vad har ni för mål?

M

Maroon

Hallo...jo jag undrar om ni har några uppsatta mål ni ska uppnå den här våren ,något slags "träningsupplägg" ni följer för att nå era mål, bli starkare, må bättre, komma i form inför nån tävling.. eller vad som helst.
kan vara intressant det där. det är ju olika från person till person och till vad för syfte. och så gäller ju det där med motivationen och att vara kontinuerlig :crazy: det blir jag aldrig klok på...

om man ska ta mig tillexempel. mitt mål är att få bättre balans, starkare korsett, bättte hållning helt enkelt och få mer energi, bli starkare.
här kommer några punkter:

Jag ska:

Nr 1* träna yoga

* jag ska stärka upp magen och ryggen med massa hemma övningar, (pilates etc.) + ev. gymövningar

* kondition, ben: löpbandet få det bli nu (vilket inte faller mig i smaken egentligen, usch springa på ett band som rör sig hela tiden, enformigt, men men) promenader, ute i snörusket nej nej men får tvinga mig ut ändå.

promenader får det bli..ni hör ju att jag inte är någon gym entusiast, men nu måste jag ju utnyttja det där 3 månaders gymkortet på bästa sätt. :smirk:

det viktigaste är i af att ha en bra grund att stå på, med yoga och styrkeövningar för mage och rygg, så det ska jag börja att köra med varje vecka. så det så :)

så till er? vad har ni för mål?

Sv: Vad har ni för mål?

Jag undervisar 2 gånger i veckan (ryttaryoga) och går ofta då igenom hela programmet tillsammans med dom som övar.

Utöver det så är promenader med hästarna i skogen. Dagliga QiGong övningar är obligatoriskt för mig.
Jag övar även lite rent styrka med hantlar för att att inte bli för svag i handleder och axlar.
Så klämmer jag inte några timmar yoga ett par tre gånger i veckan där jag väljer dom övnignar som kroppen behöver just då. ;)

Mitt mål är att hitta balans, skapa livsenergi och lära känna energiflödet hos mig själv och hos hästen bättre för varje dag som går!

Ridningen är bara ett sätt för mig att se resultaten av min egen träning. Då myser jag, känner flödet och njuter av livet...:)

ååh vad härligt..det är exakt det jag också vill uppnå...
jag längtar till våren då jag får ta på mig joggingdojorna och springa ut.... det är det bästa

Hehe det enda mål jag har för tillfället är att få hem en balklänning.

Ja, och få ordning på ryggen igen vore ju inte helt fel. Är väldigt slarvig med "sjukgymnastiken" :crazy:

Sitta på rumpan i galoppen, ställa in hästen för bommar på marken, trycka ut hästen i volter m.m.
Ja, jag är nybörjare. :smirk:

Visserligen inte några personliga hälsomål men i övrigt ska jag väl försöka hålla mig frisk och stark.

Tränar regelbundet för att stärka ryggen och magen. Rider in lilla fröken just nu så jag får motion vid all träning från marken med henne + att jag sitter mycket lätt på henne när jag rider.

Tänker lika noga med vad jag stoppar i mig som vad hästen får i sig. Inga snabba kolhydrater men unnar mig god kladdkaka då och då gjord på varor som håller igen kolhydraterna;)...

Planen är att både hästen och jag ska hålla LÅNGT upp i ålder:D

För mig går det lite segt med träningen just nu.. Har alldeles för stressigt i skolan så det enda jag orkar/hinner med är hästarna.

Men i sommar har jag tänkt att fokusera på att förbättra konditionen, styrkan vet jag redan att jag har. Men har så enormt dåligt flås :crazy: Kanske konditionsträna 2-3 ggr i veckan + styrketräning 1-2 ggr/veckan. Plus ridningen då.
Till hösten tänkte jag att testa på lite olika träningsformer, behöver komplement vid sidan av ridningen.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 990
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka