Vad har ni för mål?

Sv: Vad har ni för mål?

Kortsiktiga mål: Få till dom j-kla bakdelsvändningarna så vi kan få lite bättre än 4:or o 5:or. Även ryggningarna måste förbättras tänker inte hamna precis utanför placering en gång till i LA :devil:. Nej men så viktig är inte placering men vill höja kvalitén lite så att vi åtminstone kommer upp i 65% upp till LA:4. Höja kvalitén på den förvända galoppen. Själv ska jag även lära mig att verkligen UTNYTTJA programmen och rida väl hela tiden. Mkt träningsjobb gåt åt till att stärka hästen och försöka få till lite tramp utan tränares hjälp. Målet är A:5, A:6 till våren.

Långsiktigt: Fortsätta hålla honom frisk :). Gångarter finns förmodligen så att det räcker en bra bit upp i klasserna, gäller ju bara att jag o hans huvud ska hänga med också. Men målet med honom är minst MSV sen får vi se om det blir unghästköp eller inte.

MÅLET som är viktigare än något annat: att hon skall vara hel och frisk!
Ridmässigt kortsiktigt: att komma över 60% i LB:1. (fattas bara några få men ack så viktiga poäng)
Ridmässigt långsiktigt: att kunna rida en godkänd LA:1 (har inte ens vågat prova en programridning än - kanske till våren...)

Kortsiktigt Befästa bytena och rida Msv B till våren.

Långsiktigt Vet inte hur länge jag ska rida denna häst, men Msv A om jag håller på några år till. För Mig är det att rida GP nån gång i framtiden...

Har precis börjat rida en 4-årig c-ponny så har inte så jättehöga krav än. Kortsiktliga mål är väl att få honom lite mer balanserad, speciellt i hans stooora galopp som han inte är riktigt färdig i. ;) Det här är en otroligt positiv och lättlärd ponny så det bör inte vara några problem alls.

Förhoppningsvis så kan vi starta lite lättare klasser till våren, men vi får ju se hur allting utvecklas! :)

mitt kortsiktiga mål är att jag och ponnyn ska starta LA:4 bland storhästar

mitt långsiktiga mål är att bli inskriven i historian:angel:

Mitt mål kortsiktigt med 4-åringen jag nyss har fått hem är att starta nån lokal dressyr nästa år bara för skojj, för hon rör sig riktigt bra :) Och självklart att ge henne en bra grundutbildning :)
Långsiktigt mål får väl vara att kunna rida lite LA-klasser regionalt kanske :)
Annars satsar jag med på hoppningen..

kl

På ett sätt går mina kortsiktiga och långsiktiga mål lite ihop. Hon MÅSTE få balans balans balans- och det nu! Men realistiskt sätt händer ju detta inte över en natt utan tar flera år, speciellt för den här damen. Dessutom måste vi få ihop koordination, framåtbjudning, elasticitet och smidighet.

Framförallt vill jag ha henne jämnare under hela ridpasset samt från gång till gång. Det är inte roligt att gråta av frustration varannan gång och gråta av glädje varannan, och så är det för tillfället. Dessutom tar min kropp otroligt med stryk av att behöva kämpa som en idiot i 20-30 min innan det lossnar och jag kan rida så som jag vill göra.

När det gäller mig behöver även jag få ordning på balansen (kortsiktigt mål- gå till osteopat och rätta till min snedhet). Framförallt måste jag lära mig att slappna av och hitta den där enorma motivationen som krävs inför varje varje pass om vi ska komma någonvart.

Mitt slutmål har lite "nu ska vi visa dom jävlarna" i sig. Eller kanske framför allt, visa mig själv att se så jäkla duktig du var som faktiskt kunde få ett godståg att dansa balett. ;)

kortsiktigt: Stärka formen och gångarterna. Balans och allt det där...:angel: LA godkänt till våren...

Långsiktigt: Msv någon gång...:d

mitt kortsiktiga mål är att min unghäst ska kunna fatta ordentliga gallopfattningar =)

Mitt långsiktiga mål är att få bra poäng på 4årscampionatet :bump:

Kortsiktigt: Hon ska fortsätta att utvecklas och bli stadig.
Ligga över 60% i LB.

Långsiktigt: MSV dressyr som storhäst.

Mitt mål är att jag och "min" ponny ska kunna rida avslappnat och korekt i form i alla gångarter:love:

kortsiktigt mål; Isak ska stärka sig så han orkar sätta sig mer på bakbena, och att han ska lyssna och dessutom jobba när jag ber honom om ;) Han ska vara snäll på när vi är borta, inte resa på sig. Jag ska sitta helt still med mina händer alla gånger jag rider på honom..

Långsiktigt mål; Isak ska vara snäll, slappna av, och lyssna på alla tävlingar under 2008. Om vi uppnår alla dessa mål siktar jag på SM 2008. Jag ska lära mig att sitta fint + stilla heeela tiden :) Skolorna ska bli bättre.

Kortsiktigt:
Hästen - Få till bra galoppfattningar, särskilt åt höger, och att kunna arbeta mer i galopp. Stärka hans galopp helt enkelt.
Mig - stärka bålen så jag kan sitta rakt över hästen i vara i balans.

Långsiktigt:
Hästen - Har honom bara på foder fram till maj eller, om jag har tur, fram till september 2008. Så att jag ska kunna rida honom i ordentligt lösgjord så han kan gå i stadig form i ett lätt dressyrprogram vore kul.
Mig - Lära mig svårare dressyrrörelser och kunna rida dessa på olika hästar.

Kortsiktiga målet är att ha kul och gå stadig lätt a

Långsiktiga målet lag sm (ponny)

Kortsiktiga målet är att vara placerad Lätt B klasser på min ponny.
Långsiktiga är att rida Lätt A kanske FEI

Kortsiktigt mål: Att rida på 62% och högre i nationell klass. (Intermediere 1)

Långsiktigt mål: Att starta SB:1

:bump:

Mitt mål är att jag ska klara att ha mina händer rätt.
Jag skulle järna vilja lära mig att göra en korekt framdelsvändning!!!!:D:D:rofl: Just nu holler jag på med skänkelvikning.....

:banana:

Häst 1 - Kallblodstravare, 16 år
Kortsiktiga mål:
* att jag ska kunna lära mig sitta ner i traven :angel: haha, nej men att jag ska kunna arbeta traven mer - jobba lite mer på register.
* att vänstergaloppen ska fungera bättre. både hästens o min svagare sida så det får vi jobba på ;)

Långsiktiga mål:
* ridning i harmoni :love:

Häst 2 - SWB, 12 år
Kortsiktiga mål:
* sätta igång henne efter skada

Långsiktiga mål:
* komma igång med träningen igen och ev starta ngn tävling.

ridskoleelev men svarar ändå:

Kortsiktigt: Kanske inte få alla ridskolehästarna på tygeln/i form men ska iallafall kunna få igång bakkärran någorlunda efter 45minuter på 90% av dem. Orka sitta emot och upprätt även om hästen ligger på i handen. Vill även få börja rida min sköthäst regelbundet.

Långsiktigt: Självklart; Egen Polle. Även fast det inte riktigt har med ridkunskaper att göra.

Senast ändrad:

Hopphästen 6 år

kortsiktigt:
Få framdelsvändningartna, bakdelsvändningarna o lutorna att fungera...Bli stadigare i den förvända galoppen samt få bättre övergångar från galopp-skritt-galopp så att vi kan befästa det enkla byterna...

Mellanmål:
starta LC-LB tillvåren med helst upp tilll oaf 70%;)
Sedan LA klasser till hösten, sammma procent

Långsiktigt; Medelsvåra klasser på regional nivå..tror inte att han harkapacitet för högre i dressyren:cry: Men vi ska bevisa att hopphästar minsann kan tävla stort i båda grenarna på samma gång!:bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Flera profiler inom svensk dressyr har gått samman i en nystartad förening – med ett gemensamt mål. De vill bygga underifrån, skapa...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar... 2
Svar
28
· Visningar
1 991
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/... 2
Svar
33
· Visningar
2 226
Senast: warg
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 692
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka