Vad har ni för sadel när ni rider in?

Sv: Vad har ni för sadel när ni rider in?

Tussilago skrev:
Min plan då jag ska rida in är att ha bomlöst. När hästen är mer välmusklad vill jag gärna ha en dressyrsadel(med tur blir den bomlösa min dressyrsadel, beror på hur jag trivs i den), och en hopp.. Men jag lär behöva VIIIID bomvidd (shire), så jag får se vad jag hittar samt har råd till. Ska ju helst ha två selar oxå, och nån vagn. Och en egen extrahög boggitransport. Blir dyyrt..:smirk:

Ja jag håller med om att det blir dyrt. Jag har massor att köpa inför hösten :crazy:.

Jag har bestämt att jag ska ha en bomlös och rida in i den men jag vill endå ha en vanlig ridsadel också. Kanske kan jag vänta med det tills jag ska börja rida lite mer sen längre fram. Jag får se.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: skiesabove
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: Tora
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 527
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka