Alexandra_W
Trådstartare
Sv: Vad har ni för sadel när ni rider in?
FÖrutom att man inte fåt tävla i bomlöst då om man vill tävla dressyr
Sen, beroende på bomlöst,s å skulle jag inte hoppa ens LÅGA höjder i de flesta bomlösa.. Jag har experimenterat lite med det där.
Barbacka rider jag helst inte in (även om det hänt), dels för de sällan har så välutvecklade ryggmuskler att man inte sitter på tornutskotten, men ffa för min egen hälsas skull. Jag har ju läkarorder på att inte ramla av
pannkakssmet skrev:Jar har ridit in min pållehäsat barbacka, framförallt för att han litar så pass mycket på mig och då känns det bättre om det är jag som sitter direktpå honom istället för att det finns något läskigt emellan oss.
Inte förrän vi skulle börja med galopp köpte jag en bomlös för att sitta kvar vid eventuella båcksprång, men inte bockar min ängel inte!![]()
Jag tänker nog inte köpa någon annan sadel för vi kommer förmodligen ändå inte att ägna oss åt hoppning på dom högre höjderna och till annat fungerar en bomlös utmärkt!
FÖrutom att man inte fåt tävla i bomlöst då om man vill tävla dressyr
Sen, beroende på bomlöst,s å skulle jag inte hoppa ens LÅGA höjder i de flesta bomlösa.. Jag har experimenterat lite med det där.
Barbacka rider jag helst inte in (även om det hänt), dels för de sällan har så välutvecklade ryggmuskler att man inte sitter på tornutskotten, men ffa för min egen hälsas skull. Jag har ju läkarorder på att inte ramla av