Vad har ni för utbildningar? :)

canine

Trådstartare
Av ren nyfikenhet, vad har ni alla här pluggat eller gått för utbildningar? många eller "bara" en? :) Tänker högskola, YH eller komvuxutbildning (tex yrkeschaufför, administration etc, inte grundämnena, finns ju massa olika komvuxutbildningar:)) Satt och funderade över hur många kurser/utbildningar det är vanligast att man har och hur många år de flesta i genomsnitt pluggar efter gymnasiet, & klart man får ta buke till hjälp då, så ni som vill skriv gärna :D

Av ren nyfikenhet, vad har ni alla här pluggat eller gått för utbildningar? många eller "bara" en? :) Tänker högskola, YH eller komvuxutbildning (tex yrkeschaufför, administration etc, inte grundämnena, finns ju massa olika komvuxutbildningar:)) Satt och funderade över hur många kurser/utbildningar det är vanligast att man har och hur många år de flesta i genomsnitt pluggar efter gymnasiet, & klart man får ta buke till hjälp då, så ni som vill skriv gärna :D

Jag har inte pluggat så värst mycket, men fullt tillräckligt :D

30 HP Psykologi
30 HP på socionomutbildningen
2årig Polisutbildning (plus ett halvår som aspirant, vilket ju iprincip är utbildning det med, men betald).

Jag har inte pluggat så värst mycket, men fullt tillräckligt :D

30 HP Psykologi
30 HP på socionomutbildningen
2årig Polisutbildning (plus ett halvår som aspirant, vilket ju iprincip är utbildning det med, men betald).

30 HP är det ett år? :) Har inte kommit in i högskolevärlden än ;) Vilken bra kombination det låter de två ihop med polisutbildning! :)

30 HP är det ett år? :) Har inte kommit in i högskolevärlden än ;) Vilken bra kombination det låter de två ihop med polisutbildning! :)

Ett halvår på helfart är det :)
Socionomprogrammet blev jag ju tyvärr inte klar med då det är på 210 hp, men det fick skippas till förmån för Polisutbildningen.
Och ja, jag tror att både psykologi och socionom är perfekta kurser/program att läsa inför polisutbildning :)

Tillägg: Skriv gärna med om ni börjat på något men hoppat av eller inte slutfört helt :)

Har 500 gymnasiepoäng till Djurskötare (halvårskurs)
& håller på men en 7 HP-kurs i etologi.

Utbildning och utbildning. Helt värdelösa strökurser i litteraturvetenskap och estetik plus ett par år på skrivarlinje. Otroligt intressant och något av det bästa jag gjort då det är mitt nördområde och otroligt roligt, men har det gett något annat än massiva CSN-skulder? Nope ;)

Är halvvägs genom juristprogrammet (som totalt är på 270 hp) plus att jag läst mindre strökurser i kriminologi och statsvetenskap på somrarna.

Ingen högskola, på gymnasiet: humanistisk linje, halvklassisk variant (2år latin), komvux ekonomipåbyggnad, därefter ekonomiassistent via Företagsuniversitetet och diverse kortare kurser inom löner, bokslut osv

På universitetet har jag läst lite strökurser, och sen två år engelska. Tror jag skulle behöva 30 hp till för att kunna plocka ut en kandidatexamen med engelska som huvudämne, men jag har aldrig riktigt haft energin, mer än att det alltid är kul att ha en examen, men yrkesmässigt skulle det inte spela någon roll alls. Engelskan har jag nytta av varje dag i jobbet, däremot.

Sen har jag en civilekonomexamen, i gamla systemet (före Bologna) så den utbildningen var fyra år. Och sen en doktor ovanpå det. Jag tror inte jag kommer utbilda mig något mer nu, möjligtvis nån praktisk kurs å yrkets vägnar, men jag känner mig färdig med att vara student och skriva tentor.

Jag har två utbildningar. Dels en högskoleutbildning som projektledare inom ett medieområde och dels en civilekonomexamen, men jag har även tagit ett par strökurser i retorik och konst.

Jag har en kandidat i etologi, ekologi och bevarandebiologi. En forsknings master i ekologi och bevarande biologi och en magister i ekologi, har även 30hp extra inom biologi (bestämde mig för att ta ut en magister istället för att få extra studie skulder för 30hp till i kurser jag egentligen inte behöver). För tillfället ett år in i en fyra års doktorand i teoretisk ekologi (eller det är så länge jag blir betald i alla fall :D).

60 hp psykologi, 45 hp pedagogik (blev inte klar med 60 på grund av pappas sjukdom)
210 poäng på lärarprogrammet mot de tidigare skolåren, examen där.
strökurser på komvux innan dess.
Ska läsa mer behörighet om hjärnan tillåter framöver men har maxat CSN så måste jobba samtidigt.

Jag har en master i veterinärmedicin, nästan en kandidat (har inte gjort c-uppsatsen) i biologi som jag läst in parallellt samt lite strökurser.

På gymnasie-nivå är jag utbildad barnskötare. Sen har jag läst:
- 30hp Religionsvetenskap
- 30hp Tros- och Livsåskådningsvetenskap
- 30hp Kyrko- och Missionsstudier
- 7.5hp Hemliga sällskap, sekter och esoteriska rörelser
- 30hp Pedagogik, grundkurs
- 30hp Pedagogik med inriktning mot vuxna och arbetsliv
- 15hp Kulturvårdens fält
- Just nu läser jag 7.5hp Konserveringsvetenskap och 7.5hp Arkitekturhistoria.

Planen är nu att plocka ut en kandidat i kulturvård (föremålsantikvarie) samt att läsa minst magister (eventuellt längre, det beror på ekonomin, möjlighet till stipendie och liknande då jag ej kommer ha CSN efter magistern kvar). Sen kommer jag även att plocka ut en teolog kandidat när jag börjat jobba så att jag kan läsa återstående kurser på halvfart och distans. Känns onödigt att inte ta kandidaten när jag typ bara har ett år kvar!

Har läst
60 p juridik
15 p filosofi
240 p medicin (har 1,5 år kvar på läkarutbildningen till jul).

Tänkte läsa 15 p litteraturhistoria som kvällskurs nu till våren också och gillar universitetsmiljön! Hade gärna läst stadsvetenskap, idéhistoria, ekonomisk historia, sociologi osv men vet inte om det kommer att prioriteras i framtiden.

Jag har en kandidat (180 HP) i biologi och 45 HP på avancerad nivå inom ett masteprogram i biologi med inriktning rinnande vatten. Sen har jag även läst en grundkurs i GIS (geografiska informationssystem), ett år beteendevetenskap, en termin engelska och 7,5 HP litteraturvetenskap. Just nu har jag även sökt en kurs i ornitologi till våren på 7,5 HP då jag är fågelintresserad och ser det som kompetensutveckling och därmed något jag kan använda i arbetet.

Nej jag har inte vetat vad jag ville jobba med från början. ;) Just nu jobbar jag som biolog men funderar på om det går att kombinera jobb och skola så jag kan göra klart min master. Ornitologikursen kan jag t.ex. tillgodoräkna till min master.

Jag har en civilingenjörsexamen, en fil.kand och diverse strökurser på universitetsnivå.

Har fortsatt att läsa en del distanskurser på universitet och högskolor efter att jag tog mina examina.

Jag har en naturvetenskaplig kandidatexamen med inriktning biologi (180 hp). Utöver det har jag två kurser jag inte har tentat av och det är 15 hp organisk kemi och 15 hp näringsfysiologi.

Och 7,5 hp hund- och kattetologi och 7,5 hp Food Ethics.

Tror det är allt.

Herregud:

Civlingenjörsexamen i Datateknik

Samt....
15 HP företagsekonomi (ej avslutad 30 HP-kurs)
7,5 HP Visual Basic, ( hade inget sommarjobb första året på högskolan så läste lite istället
22,5 HP Hundens beteendebiloigi 1-3
15 HP JÖK
30 HP Pedagogik
7,5 HP Psykologiska perspektiv på människa-datorinteraktion
30 HP Konstvetenskap

Jag har utbildat mig till biomedicinsk analytiker vilket är en treårig högskoleutbildning. Den ger både yrkesexamen och en kandidat vilket öppnar upp möjligheter för vidare studier. Har även läst lite psykologi som sommarkurser.

Är sugen på att läsa in en master men det får nog vänta några år.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
732
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 985
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 270
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31