Vad har ni gjort då ni fyllt jämt?

Firande är inte min grej. Inte födelsedagar heller :p.
Skulle jag "fira" på nåt vis skulle det vara en resa.
 
Jag gav upp ett halvhjärtat försök att samla ihop vännerna och i stället för att ha en tillställning såg jag till att träffa mina bästa vänner/familj portionsvis under hela sommaren. En utekväll med två vänner, en roadtrip med två andra, en skärgårdshelg hos ytterligare andra, en resa med en annan. Det var inte uttalat att jag firade min födelsedag utan det var mer för mig själv jag bestämde att det var vad jag gjorde, och det kändes mycket bra!
 
Körde ganska stor fest på lokal med strax över 60 pers, var svinkul. Sen drog jag 3 veckor till Hawaii med syrran :p
 
När jag fyllde 30 hyrde jag lokal och hade stor fest med typ 100 personer. Buffé och fest hela natten lång.

När jag fyllde 40 hade jag fest hemma på gården. Vi grillade vildsvin och käkade massor med gott. Blev inte samma fest för nu behövde folk hem till barnvakt mm, men de som var kvar var uppe till tidigt på morgonen.

När jag fyller 50 ska jag nog åka iväg. Vi får se. Det är 8 år kvar.

När en av mina bästa vänner fyllde 30 åkte vi till Barcelona i en vecka. När ex-sambon fyllde 30 hade vi stor kräftskiva på hans föräldrars altan. När en annan av mina kompisar fyllde 40 avböjde hon allt uppvaktande. Allt är rätt, inget är fel.
 
Spelade laserdome och hade fest med temat "inte utan min hatt" efteråt när jag fyllde 30! :D
 
Jag fyller 50 nästa vinter, ett par månader efter att min dotter fyller 20. Tänker att vi nog gör samma som vi gjorde på hennes 18-årsdag, åker till Island bara hon och jag :) (sen kommer hon säkert ha fest också, det kommer nog inte jag)
 
Jag blir 40 i vår. Jag brukar normalt gärna fira allt som går att fira.
Nu är jag däremot väldigt slut. Och kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill ha det. Vill jag fira med fest, med resa, med aktivitet etc eller inte alls? Vad känns rätt och vad orkar jag liksom..
Folk börjar undra för att kunna planera.

Hur firade ni?
Har ni några kul tips på firande av olika slag?
Garden party (läs (afternoon)te och kakor i trädgården) lagom.
 
Jag är en sån där som älskar att fira födelsedag, mest för att det är en anledning att dra ihop vänner och när man fyller år brukar det vara svårare att säga nej/ha andra planer liksom :D Traditionen är att vi (jag och alla vänner/familj) åker till Bakken (dansk nöjespark) och hänger där hela dagen då jag är barnslig som få och älskar allt som har med nöjesfält att göra! Kalasandet brukar börja vid 11-12 och sluta när siste man (jag) har dansat sönder fötterna på lokal nattklubb.

I sommar nollar jag också och har bjudit med mina närmsta vänner, blir 8 st totalt, till Spanien där vi stannar en vecka och bara gottar oss. Fördel är ju att jag fyller år i juli och oftast är vädret fint och varmt.
 
Jag blir 40 i vår. Jag brukar normalt gärna fira allt som går att fira.
Nu är jag däremot väldigt slut. Och kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill ha det. Vill jag fira med fest, med resa, med aktivitet etc eller inte alls? Vad känns rätt och vad orkar jag liksom..
Folk börjar undra för att kunna planera.
Fundera ett varv till på vad du egentligen vill och för vems skull. Det låter ju som att du är rätt trött och kanske skulle vilja ta det lugnt egentligen?
Om du verkligen vill fira, har du några vänner som du faktiskt skulle kunna be vara festfixare åt dig? Om du känner att du inte orkar vara den som projektleder, menar jag. Eller har du ekonomi att leja bort lite tjänster? Typ catering, lokal, städning?
Eller bara res iväg och unna dig semester och ha det gött. Det är fasen aldrig fel.

Jag har inte firat något på 8 år så när jag blir 30 i sommar tänkte jag faktiskt slå på lite stort för första gången och ha kombinerad 30-årsfest/kräftskiva/sen inflyttningsfest.
 
När jag fyllde 30 fick jag en resa till London av min mamma och moster, de hade fixat allt, men jag fick bestämma vad vi skulle göra, så det blev en massa museer.😊
 
Tack för alla tips!

Jag försöker känna efter hur mkt jag egentligen orkar. Och nu är orken begränsad. Så jag funderar på att köra ngt rätt low key. Antingen att bara jag och sambo drar en weekend någonstans eller om några av de närmast sörjande hakar på.

En grej som gör det knepigt att dra ihop till storfest är att min familj och de flesta av mina minnen bor ca 10-15 mil bort. Så antingen måste det då vara i den staden eller så måste det ordnas sängplatser för de som inte är sugna på att åka hem så långt mitt i natten. Som det är nu har vi då begränsat utrymme för sånt.
Så jag funderar lite på om man ska avvakta till i sommar med fest. Då kan fler sova kvar i småstugor etc. Det är ju trevligare att kunna vara ute etc så iaf.

Vi får se.. Jag funderar vidare!
 
När jag fyllde 40 tog jag sokrates, platon, annat löst folk och hippokrates och åkte Birka princess. alla festade och åt gott och vi hade kul.
 
Jag är inte heller något för festande och födelsedagsfirande men firade 30 först med middag för vänner och sen kom halva släkten på besök helgen efter. Det var väldigt lagom :)
 
När jag var yngre drömde jag om att ha en sommarfest med folk i alla åldrar, så när jag fyllde 25 övertalade jag familjen att jag ville ha en somrig 25 årsfest (fyller i september). Jag ville inte ha några presenter utan istället fick folk betala sin mat och jag plus mina två sytrar o föräldrar organiserade. Det blev typ 125-130 kr per person. Då blev det helstekt gris m tillbehör. Vi gjorde ett bål som"fördrink" , ordnade upp ett dansgolv och musik. Sen bakade mina syskon och jag olika desserter o bjöd på. Så kul fest som sen blev en sommarfest årligen (utan att fira mig varje gång) med som mest 130 pers :).
När jag fyllde trettio gjorde jag något liknande men med temat hatt, så många roliga hattar folk hade. I år fyller jag 40 och vill göra något liknande men med betydligt färre folk typ 25-30 personer hemma på vår gård.
Sen vill jag gärna ta en övernattning med min sambo på spa om det går. Vi jobbar ständigt hårt, haft barnen hemma, tio hästar så det är efterlängtat! :)
 
@tuaphua När jag fyllde 40 så tog jag med mig sambon på lyxhotell (i Sverige) på en långweekend och bokade en svit. På födelsedagen så beställde vi frukost till rummet och då kom det med tårta och bubbel till rummet utan att jag visste om det. Gick på spa den dagen och bara latade oss, tog en längre behandling och sen en god och lyxig middag på kvällen med . Var helt underbart och avslappnande och både minibar och roomservice ingick i sviten men fick ju naturligtvis betala för den mat vi beställde till sviten, för frukosten behövde vi dock inte betala något tillägg. Blev en dyr långweekend men för mig var det värt varenda krona. Funderar på att göra något liknande när jag fyller 50 faktiskt eller dra iväg på en utlandsresa. Fast dit är det ju några år kvar förstås. :)
 
Jag bjöd min familj på en bra restaurang som har en spännande meny man inte vet om i förväg. Det var väldigt uppskattat av alla utom min systers yngsta barn som inte tycker om att äta nya saker, men det visste vi från början och jag valde att göra det jag ville på mitt firande ändå.
 
När jag fyllde 30 åkte vi utomlands och när jag fyllde 40 bjöd vi hem ett gäng vänner och bjöd på kallskuret typ. :)
När maken fyllde 40 hade vi en stor fest med helgrillad gris, vi hade tänkt en repris när han fyllde 50 men eftersom han var sjuk då så åkte vi istället till syrran och firade med henne, hennes familj och min mamma och käkade skaldjurs buffé. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 917
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 514
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 868
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 061
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp