Bukefalos 28 år!

Vad har ni köpt för att namnet tilltalade er?

bitta

Trådstartare
Och blev det ett lyckat köp eller blev det :yuck::turd::wtf:?

Själv kunde jag inte motstå denna
20210912_171951.jpg

Den var inte alls dum
 
Den hade jag nog inte heller kunnat motstå!

Jag köpte svenskjävlar (salt lakrits) dels för att jag älskar lakrits, dels för att den var en "snackis" och dels för att jag kanske tyckte namnet var lite kul. Den var okej, men faktiskt FÖR salt för att jag skall hissa den eller drabbas av abstinens av att tänka på den. :eek:
 
Läppstiften Ruby Tuesday (Max Factor) och Cherries in the snow (Revlon) är det jag kommer på på rak arm. Säkert ett antal böcker och nagellack och sådant också, det är jättelätt att sälja till mig 😅

(Det senare läppstiftet är delvis på grund av två böcker med samma titel varav en handlar om Sylvia Plath som sades använda just det - men jag hade kunnat köpa det ändå bara för namnets skull.)
 
Läppglans som heter trutvalla. Hade funderat på ett ljusare läppglans som lite variation till mitt röda läppstift. Vill ha nån färg på läpparna när jag sminkar mej annars känns det okomplett. Så jag gick där och kikade och fick syn på ett i rätt nyans men jag tänkte egentligen inte köpa just då. Men så såg jag namnet och var bara tvungen
 
Den hade jag nog inte heller kunnat motstå!

Jag köpte svenskjävlar (salt lakrits) dels för att jag älskar lakrits, dels för att den var en "snackis" och dels för att jag kanske tyckte namnet var lite kul. Den var okej, men faktiskt FÖR salt för att jag skall hissa den eller drabbas av abstinens av att tänka på den. :eek:
Hu, det låter inte som något jag skulle tycka om. :D
 
Läppstiften Ruby Tuesday (Max Factor) och Cherries in the snow (Revlon) är det jag kommer på på rak arm. Säkert ett antal böcker och nagellack och sådant också, det är jättelätt att sälja till mig 😅

(Det senare läppstiftet är delvis på grund av två böcker med samma titel varav en handlar om Sylvia Plath som sades använda just det - men jag hade kunnat köpa det ändå bara för namnets skull.)
Cherries in the snow hade jag också köpt! :up:
 
Den hade jag nog inte heller kunnat motstå!

Jag köpte svenskjävlar (salt lakrits) dels för att jag älskar lakrits, dels för att den var en "snackis" och dels för att jag kanske tyckte namnet var lite kul. Den var okej, men faktiskt FÖR salt för att jag skall hissa den eller drabbas av abstinens av att tänka på den. :eek:
Eftersom jag älskar lakrits och gillar roliga namn så föll jag förstås för svenskjävlarna🤣
 

Bifogade filer

  • 20210912_190350.jpg
    20210912_190350.jpg
    149,3 KB · Visningar: 33

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 310
Senast: Rie
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 510
IT & mobiler Min skärm på mobilen har en rejäl spricka där en mini-flisa helt saknas så det är "öppet" ner i telefonen på framsidan. På baksidan fler...
Svar
13
· Visningar
1 180
Juridik & Ekonomi Så. Jag och partnern har äntligen fasta jobb båda två, vet hur och vart vi vill bo osv. Vi är otroligt överens om allt ifrån storlek på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 352
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp