vad heter det igentligen???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pollan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 064
P

pollan

ja, det finns så mycket smeknamn på saker och ting och nu tänkte jag att om man undrar vad något heter på riktigt så kan man få skriva det här.... (hoppas ni fattar:smirk: )
jag vet några som jag skulle vilja veta namnen på

flippanbetten (det måste ju hetat ngt innan flippan började använda det)
sån martingal sim det är en läderlapp i mellan dom som sitter på tyglen ( ni fattar väl?????)

Sv: vad heter det igentligen???

Flippanbettet är väl Kimblewick? Har för mig jag har läst det nånstans.

Martingalen vet jag inte. Har du nån bild?

Nej, Kimblewick och Flippanbettet är inte samma bett!

Martingalen, shit, vad är det den heter nu igen? Typ nått med AntiBite eller nått...

Babypelhamet heter ju Teun van Riel och jag har för mig att Flippan-bettet heter Teun di/du/de Riel! Sök på gamla trådar, sök på flippanbettet för jag vet att jag har svarat på det förr.
Nu börjar jag tro att flippan-bettet heter Teun van Riel oxå fast med en 2a på slutet, det är vad jag hittar men men. Något sådant är det :)

Senast ändrad:

Flippanbettet är ett bett från Nathe. Vet dock inte vad modellen heter.
Martingalen kallas för bibmartingal (bib = haklapp, har jag för mig, på engelska)

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
885
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 399
Senast: Enya
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 525
Senast: Takire
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka