Vad heter din bil?

Min första bil fick heta Esbjörn, ESB som reggnummer.

Gamla Volvon: Flygplanet, FPL som reggnummer.

Discoveryn fick heta Brunte för han var stor och jobbade som en traditionsenlig arbetshäst.

Vi har en gammal symaskin på jobbet också som kallas Brunte. Den är också stor och syr genom vad som helst; en riktig arbetshäst det med.

Mannens ena volvo fick heta Räserpitten eftersom det stod RCP på reggplåten.
 
Jag har också döpt alla fordon... och jag är helt normal... :angel:

Min första bil hette Curt
Sen följde Kycklingen, den hade reg.nr AGA btw...
En Ciiitron har passerat (en SAAB)
Lilla Blå
Blixten
Bettan

Just nu har vi Benny som är en förkortning av Big Ben, Bumsen och Fårrden...
 
Det verkar finnas vissa gemensamma mönster...
Det vanligaste verkar vara att hitta på namn efter reg.nr.
Sen har några hittat på efter bilens färg, bilmärke eller namnsdag på dagen bilen köptes.

Min- Swirre - är ifrån Suzuki Swift... Det blev naturligt och nu kan jag inte tänka mig något annat.
Han är ingen bil..han är Swirre.
Tom min familj säger inte bilen om honom... de säger Swirre eller han.
 
Min första bil var en Nissan Bluebird som hette Bördisen.
Sen har jag haft en Saab med Regnr PDR=Peder
En Opel med Regnr EHB= Ebbe
Några odöpta bilar efter det och nu har jag min älskade Hyundai "Dajjan".
Just ja, min moppe hette Norpan av någon anledning som jag inte minns.
Mamma och pappas diskmaskin heter Inga. För att det är inga som diskar.... :D
 
Min första bil, en Passat hette Bettan, Min Volvo 245 hette Ragnar och sen hade jag en Toyota Carina i 10 år som tråkigt nog fick heta Carina. Pålitlig tjej som alltid var med. Vår nya Avensis har inte fått något namn, den är för ny och opersonlig än. Vi har en Golf också, men jag gillar inte den så jag har inte döpt den.
Vår robotdammsugare heter Ernst, men sen är det lite tomt på namn. Känns viktigast att döpa de saker som rör på sig? Gräsklipparen har inget namn, men den använder jag inte och maken verkar inte ha samma behov att namnge ting :confused:
 
Min gamla bil, en liten röd Mini, hade PSN som regnr och kallades för Pissenisse.
XC70 har inget namnnamn, men går under Kryssjuttin.

Däremot har vi tre robotgräsklippare som heter Bengt, Andreas och Roland - döpta efter dom som installerat dom :p
 
Självklart!
I kronologisk ordning:
Nisse: Nissan Sunny -89 vit
Ragnar: Volvo 245 -92 vit
Huren: Volvo 944 -96 grön
Bettan: Skoda Octavia combi -03 Cayenneorangemetallic. AKA orange
Yeti: Skoda Yeti -10 Rosso brunello. AKA brun
Jättefästingen: Kia Sorento -07 silver

Bonus! Fransosen: Fautras Provan -07 röd
 
Min ljuva femtonåriga trotjänare till Passat heter Roland (efter skylten RLB) :) Ibland även Rolle Buckla efter en liten incident i garaget :angel:

Han är min första bil, avgudar karln :D
 
Haha, så är det kanske! Har bara haft en kompis med Clio :D

Min käre särbo med kollega hade en Clio som deras arbetgivare försett dem med för att åka mellan boendet och borrplatsen.

Dvs två stora borrare med redan gräslig humor inknökade i en liten Klitta... jag har nog hört de flesta skämt man kan hitta på med de förutsättningarna :grin:
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
367
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 817
Senast: TinyWiny
·
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp