Bukefalos 28 år!

Vad heter din bil?

Labben (LAB) följdes av Helge (HLG) som fick ge plats åt Wiggo (WGL) och nu kör jag runt i Ludde, som är smeknamn för Ludwig (LDG)..
 
Familjens bilar under min livsstid:
Pim - Passat från -94.
*Inget namn* - Golf Combi från -99
Uyo - BMW 316i från -04
Skroten - BMW 318i från -08 *ryser* :wtf:
Bez - Skoda Octavia från -14

Min (fd):
Doddan - Volvo 940 från -97. Också ett vrak.

Varför jag döpt de med tre bokstäver till det jag har, är nog rätt uppenbart ;)
Skroten fick heta skroten för att den var ett vrak från dag 1 :yuck:
Doddan hette egentligen DDL.
 
Sommarbilen heter Stjärna
Vinterbilen heter Archie
Sambons vinterbil heter Lille Skutt
Sambons blivande (om den nånsin blir klar) sommarbil heter Lina
Har även haft: Sessan, Wowdin, Oddfrew, Gina, Dysterri, O-mobilen... tror det är nån till, men minns inte.
Så: ja, jag döper grejer. Du är inte onormal. :D

Kan di göra mig en tjänst och tala om för mina vänner i drak och enhörningstråden att jag inte är onormal? :up: :banana:
 
Vad fick du spruttibangbang ifrån?
Titanic låter läskigt.. :nailbiting:

Spruttibangbang var döpt efter rymdraketen i dr Snuggles. Varför kommer jag inte riktigt ihåg. Titanic var eeeh "mindre driftsäker" och bland annat startades den under ganska lång tid med en skruvmejsel eftersom tändningslåset gått sönder och fastnat så jag plockade bort det.:angel:
 
Jaa! Med bilar har jag använt olika namn för att komma ihåg registreringsskylten (siffrorna är dock en annan sak...) och då har jag alltid tagit det första som ploppat upp i huvudet för då sitter det fast! Tycker att det är kul att göra så med andra bilar jag ser också :p

Familjens bilar både från förr och nu:
HCR - HeCtoR
KWH - Karl William Hansson
BLM - BLåMesen (en hyrbil vi hade bara ett kort tag men namnet var så passande då den var liten och ljusblå att det sitter kvar)
NFG - Never ForGet

Har funkat jättebra och även min mamma har använt de namnen då och då för att komma ihåg vad för bokstäver vår bil har :D

Edit: Och ja, Karl William Hanssons långa namn faktiskt satt jättebra kvar i minnet! Fast herrn gick ett tragiskt öde till mötes.. :(
 
Senast ändrad:
Här har vi en lång historia av namngivna bilar. Några exempel: Bettan, Sputnik (lite ovanlig design, och for fram som ett spjut), Sol-Britt, men kallas för Sillburken (underlig senapsgul färg och otroligt ful), Lilla Päron (makens nya favoritbil, päronfärgad FiatO_o), Nissebilen, Myran 1 och 2 (båda folkabubblor, den senare turkos med gangsterkeps), Gråsuggan, Häxbilen, Muurahainen och så vidare.
Det är bara bilar som namngetts, en tradition minst en generation tillbaka i både min och makens familjer.
 
Vad heter era bilar?

Blåbäret
nytvaumlttad_zpsqvpqf0r2.jpg
 
Min första hette Astrid-för det var en Astra.
Har haft en "Smurfbilen" för den var verkligen smurfblå (en V40)
Efter ett gäng äldre bilar hade jag äntligen råd att köpa en nästan ny V70. Den fick namnen "My fancy car" mest på skämt. Förra bilen hette Lilla blå. En knallblå focus av sportmodell.

Nu har vi två V70. En gammal. Den heter kort och gott "Den röde" och i förra veckan fick vi hem en helt ny V70. Den kallas bara "Den svarte" eller "Dud"....reggplåten.
Nya bilar är lite opersonliga så det blir inga namn längre har jag märkt :down:
 
Senast ändrad av en moderator:
Min förra, och första, var definitivt en tjej och kallades för Dabben och min nya heter Kaj.
Han är lite kaxigare och jag tycker mycket om honom men jag saknar min dabbe-bil ibland... :(
 
När jag var liten döpte vi alltid bilarna efter vilka som hade namnsdag på dagen som bilen köptes. Under min uppväxt åkte jag runt i bilarna Ronny, Alexander och Ernst.

Min första egna bil fick såklart följa samma tema - det blev en tjusig vinröd Volvo 740 som döptes till Arnold.

Nuvarande bilen är egentligen makens, men jag har döpt den till Gottfrid - något som inte alls uppskattas :confused::confused:
 
Min förra bil heter Millan. En kompis köpte bilen från militären och döpte den. Jag köpte bilen och självklart fick hon fortsätta med sitt namn. Jag sålde henne sen åt en annan kompis och än idag kallas hon Millan. :heart
 

Liknande trådar

  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
31 867
Senast: Mineur
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
846
Senast: Rosett
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
452
Senast: astronaut
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 129
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp