Bukefalos 28 år!

Vad heter din bil?

Första bilen hette Berit
andra Lennart
nuvarande håller jag på att döpa men det känns som en Torbjörn.
 
Jag har haft Stefan, Larsa, Freddy och nu har jag en David.
Robbotdammsugaren heter Adolf. :)
 
Min bil heter Champis pga färgen. Det står ljusgul i regbeviset, men han är metallic.
Går under "Pumpan" när det närmar sig midnatt och man ska åka hem. ;)
 
En bil hade ALF som bokstäver i regnumret, kallades ufo för den var så knäpp. Blinkade och lös av sig själv
 
Första bilen var en Fjåtåta. (Toyota)
Sedan kom Hadden (regnr HAD)
Sedan Grönis. Sambon hade en likadan bil som då hette Grålle.
Därefter Äxämen (gissa vad?)
Nuvarande bil heter Hazard W vilket låter som en travhäst tycker jag. Har med regnr att göra. Av sambon kallad Beamern.
 
Ack ja.

Två av mina stackars golfklubbor har fått namn; "Hunter" och "Snake". "Snake", för att den klubban ALDRIG gör så att bollarna går rakt, har ingenting med den som håller i klubban att göra. ;) Och "Hunter" är min driver, som jagar iväg bollarna o gör så att de går långt.

Squie - som just kom på att det var åratal sedan hon spelade golf.
 
Vår robotdammsugare kallas Ralf har jag för mig.
När folk undrat om mina datorer, säger jag alltid att det är en han, jag slår inte kvinnor och barn.
Några har nog sagt att min bil ser ut som en groda, men den och andra ting här har nog inte döpts.
Groda? Spännande!
Är den grön eller hur påminner den om en groda?
 
Min förra bil kallar jag för regnbilen, mest för att bokstäverna på regplåten är RGN :p

Nuvarande bilen kallar jag för något så fantasifullt som subarun eller imprezan, beroende på vem jag pratar med. Jag gillar mest att kalla den för imprezan, för det känns så fint att äntligen ha en sådan bil, men för de som inte vet vad en impreza är för bil så säger jag subarun :p
 
Familjens första bil (ärvd av farfar) fick öknamnet Råttsoffan på äldre dagar :angel: I övrigt är jag rätt dålig på att döpa ting.
 
Jag vet inte varför, men jag har alltid döpt mina motorfordon.

CHRISTER
(CHG)
10915_10204347244780259_2536106398503336644_n.jpg


AXEL (AHX)
387466_4614294434406_1896148946_n.jpg


LARS (GLA)
10606355_10204923272420590_174766801458394034_n.jpg
 
Min första bil hette Bernt, sen hade jag och exet en Ulf (ULF - ganska givet) och min nuvarande bil heter Mimmi.
När jag var liten hade vi en bil som hette Skalman.

På temat förmänskliga saker: När jag köpte ett bord med stolar begagnat tillsammans med en kollega och han fick stolarna och jag bordet, så frågade jag om vi skulle ha en överenskommelse om att ha förköpsrätt på den andres grejer, så att de fick chans återförenas, i ifall stolarna och bordet skulle sakna varandra. Han tittade på mig som om jag var helt dum i huvudet. :confused:
 

Liknande trådar

  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
31 885
Senast: Mineur
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
846
Senast: Rosett
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
454
Senast: astronaut
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 132
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridstrumpor!
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp