Vad heter din bil?

Min käre särbo med kollega hade en Clio som deras arbetgivare försett dem med för att åka mellan boendet och borrplatsen.

Dvs två stora borrare med redan gräslig humor inknökade i en liten Klitta... jag har nog hört de flesta skämt man kan hitta på med de förutsättningarna :grin:
Påminner om vänner som haft höstar som heter Mannen, Pojken etc.
Kunde bli lite ögonbryn på bussen om någon hörde att det hade varit en ridtur på Mannen.
 
Våran ena bil kallas för sitt regnr. Den andra gör också det men smeknamnet Pärlan dyker upp ibland.

Våran gamla bil hette Silver, pga färgen.

En av svärföräldrarnas bilar heter Edwin, svägerskans bil heter polsk byggjobbare och en vän till min man hade en bil vi kallade ragatan.

Min hästtransport heter inget.

Annars så hittar min man en massa bilar på nätet hela tiden och visar mig bilderna och så säger jag vilka vi absolut inte kan köpa pga regnumret. Den senaste han visade dök ett väldigt snuskigt namn upp i huvudet på mig. Berättade det för honom och sen var bilen "förstörd" för honom med :p
 
Räserbilen - första bilen
Den fule - andra bilen
Skrotis - tredje bilen
Råttan - nuvarande bilen ^^

Kärleken - hojen.. ;)
 
Jag har en konstig vana att döpa materiella ting och omnämna de som han eller hon,
Min bil är en han och heter Swirre.
Mitt piano är en hon.

Någon annan som gör detta?

Vad heter era bilar?

Andra saker som fått namn?
Jag har haft EN enda bil som haft ett namn. Sally, vår älskade röd-vita gamla folkvagnsbuss (av den riktigt gamla, klassiska sorten...). Hon hittades som skal i öknen i Californien, dvs helt utan rost, och byggdes sakta om - fick fanértak och väggar, fin stoppning i sätena, stor säng baktill, osv osv och givetvis ny lack. Coca-Colavit och Ferrariröd. Hon var underbar. SÅ många episka resor vi gjorde med Sally i Californien, sov i hennes breda säng medan coyoterna ylade under den stjärnbeströdda natthimlen..... Hon gick inte fort men hon gick, vi körde om mången stretande långtradare uppför the Grapevine, nästan i gångfart men det gick. När vi sålde henne (varför gjorde vi det??? :cry: ) grät jag. Det är enda gången i mitt liv jag gråtit när vi sålt en bil. Sally... :heart
 
Den första hette Fårrden
Därefter kom lillebror,saab 95
Passaten,
Torsten :love: gammal saab 900
Aerold saab 9000 aero
Doris saab 9-3
Sixten saab 900
Elton saab 93 som köptes med en Elton john skiva i cdspelaren som inte gick att få ut.
Darth efter Vader svart passar
Luke Efter Skywalkwer svart vw up
Företaget jag jobbar på plus gubben
Kian

Robotdammsugaren heter no-no ( efter dammsugaren iTeletubbies)
Hade ett tag en fru vid namn na-na som moppade men hon tappade lokalsinnet och blev satt i arrest/hispan i städskrubben.
 
Min första hette UD-Fittan :o Regnummer UDF, UD kopplar jag alltid till Utrikesdepartementet så det var lätt att komma ihåg, F:et fick helt enkelt bli Fittan. Bilen kraschad och begravd. RIP.

Nästa var en Skoda som hette Tysken. Hade TYS på skylten.

Den efter det hade inget namn utan kallades Vectran, var alltså en Opel Vectra. Den hade förövrigt det charmanta regnumret XCN111, i samma kvarter som min bodde även XCN121. Fick hicka mer än en gång när min parkerade min susade förbi mig...

Nuvarande har en tråkig skylt men är röd med vita fartränder, den går under namnet rallybilen eller räsern. En pluttig Opel Corsa så namnet blir ganska gulligt.

Just ja, vi had en en spygrön Saab V4 när jag var liten, HUG på skylten, han hette så klart Hugo :love:
 
Fjärilsbilen går under just det namnet - Fjärilsbilen. Alternativt Buttmobilen.

Men nu har jag ju köpt en ny bil. Så nu måste jag ju ha dop!! :nailbiting:
 
Noshörningen eller Rhino (flrk av eng noshörning) för att den är grå och ser ut som en noshörning.

Makens bil går under namnet Porrisen :o
 
Jag har en konstig vana att döpa materiella ting och omnämna de som han eller hon,
Min bil är en han och heter Swirre.
Mitt piano är en hon.

Någon annan som gör detta?

Vad heter era bilar?

Andra saker som fått namn?

Dom heter bara "Volvon" "audin" "Aygon" etc beroende på märke :)
 
Jag har inte döpt så många bilar i mitt liv, men nuvarande kallas för Bopeln och extrabilen vi lånar ibland heter Åbäket :D
 
Hade en lätt mc som hette lilla blå. Den var då liten och blå :p.

Första bilen hette mercan och nuvarande heter Volvo. Dvs det är en Mercedes och en Volvo, hunden vet namnen på bilarna och springer till rätt bil då man säger att man ska åka Volvo t ex :p.

Lika så kallas häst transporterna för kylingen och iforn..

Väldigt tråkiga "namn" men alla har sina personligheter :p. Pratar man fint med Volvon t ex så sätter hon på fläkten, och ibland till och med värmen ;).
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 815
Senast: TinyWiny
·
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Smoothi
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 239
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp