Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis fått reda på att min näst äldste son brukar knacka på hos sina kompisar och fråga om han får äta där :o

När jag frågade varför han gör det istället för att komma hem och äta så svarade han "För att jag är lat. Det är längre väg hem än till kompisen som bor precis där jag är" :rofl:

Så nu har vi pratat om det olämpliga av att göra så. Det värsta är att han är en liten smal sticka så jag undrar om dom andra föräldrarna tror att jag inte ger honom någon mat :eek:

Är nog ingen risk att föräldrarna tror, går han i skolan får han ju chans att äta lunch
5 dagar/vecka oftast och vatten finns i kranen resterande tid :rofl:
Allvarligt talat tror jag inte så många föräldrar tror det om familjen i största allmänhet verkar vara normalt fungerande och deras egna barn har säkert gjort en del smarta drag enligt sig själv mellanåt ;)

/hallonsaft spånar vilt, ingen egen erfarenhet om smarta drag i just detta ämnet åtminstone:o
 
Är nog ingen risk att föräldrarna tror, går han i skolan får han ju chans att äta lunch
5 dagar/vecka oftast och vatten finns i kranen resterande tid :rofl:
Allvarligt talat tror jag inte så många föräldrar tror det om familjen i största allmänhet verkar vara normalt fungerande och deras egna barn har säkert gjort en del smarta drag enligt sig själv mellanåt ;)

/hallonsaft spånar vilt, ingen egen erfarenhet om smarta drag i just detta ämnet åtminstone:o
Vi är nog mycket men just normala vet jag inte om jag skulle använda för att beskriva oss :p :D
 
Ja, hmmmm, kanske......eller det beror nog på hur man definierar normalt fungerande :rofl:
Så sant tanken slog mig med men fick inte ihop något vettigt, hade blivit ännu värre dravvel från mig.
Men såvida en familj inte är så pass dysfunktionell så att sociala behöver rycka in/ut så kan man vara ganska lugn och vara lite crazy och le i livet tror jag nog :)
 
Funderar på om jag ska duscha innan jag går till apoteket eller tvärtom.
Eller duscha idag och gå till apoteket i morgon :idea: orkar inte med båda aktiviteterna idag känner jag. Behöver bädda rent också. Och dammsuga. I-landsproblem liksom.
 
Är rätt irriterad på mitt släp just nu där mellanväggen inte gör som jag vill. Måste flytta på den ska iväg å klippa gräs på ridskolan med jobbets åkergräsklippare.
 
Ännu en söndag där jag ska syssla med kreativ matlagning! :D Denna gång har jag dock ingredienser så att det räcker och blir över, men det kommer inte hindra mig i det långkok jag nu kommer försöka mig på :nailbiting::p
 
Hämtat hö , fixat stallet och dog på soffan en stund. Trött är bara förnamnet! Maten står i ugnen sen dax att svira till sig lite när man är bortbjuden, kanske ska använda några andra kläder än stallkläder och mysbrallor på semestern :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 284
Senast: Jahaja
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 741
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 713
Senast: lizzie
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 999
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp