Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man tror att granntanten har dött och börjar ringa runt till sjukan, hennes mobil är avstängd ... men hon visar sig ha varit på rekreation med antropofiska sällskapet. Man bara ...ok. Förra gången hon försvann spårlöst var hon och klättrade i berg i Israel.

:rofl:
 
Hade ju dock varit GÖTT om hon INFORMERAT innan hon bara drar nånstans. Kaoz alltså. Hon har dessutom fått en mobil som ALLTID är avstängd.
Lär tanten messa, behövs ju inte mer än "Nu drar jag dit och dit, hör av mig när jag kommer hem" så du vet hur läget ligger och vill hon inte tala om vart så räcker det ju med ett "Jag är borta några dar".

Jag håller kontakt med grannen när jag blir borta några dar och dom med mig också eftersom jag är hästvakt (och lär hästarna alla galenskaper jag kan komma på). :angel:
 
@Linta Vad bra att polisen tog det på allvar, skönt att höra.(älskar att betala skatt ibland)

Riktigt obehagligt att du inte vet vem det är, gör ju det hela mera läskigt.
Se till att ha batteriet i telefon laddat ordentligt när du går ut, vet även att en del tycker det är skönt att ta med en extra telefon ifall vanliga skulle strula eller inte ha täckning.
Var rädd om dig och du vet att Bukemaffian aldrig är långt borta vart man än bor om det krisar.
(smiter ut i köket och kollar var jag har min stora tunga Skeppshult stekpanna ifall det behövs akut backup)
 
Hoppas få ordning på den mindre trevliga lukten hemma.
För några dagar sen stank det i badrummet (min tanke; död råtta efter branden i ventilationssystemet? fick hjälp kolla avloppet var lite jox där då men rengjort för några få veckor sedan riktigt noga)
Idag i köket men bara korta stunder sen är det borta för att huxflux dyka upp igen med full kraft.
Just nu är det inget såklart, eftersom fastighetsskötare ska kolla på det förhoppningsvis.
:yuck:
 
Min styvfar är inne på sjukhuset igen och jag kan inte åka till Mamma, det suger. Måste kasta mig i bilen för att åka till jobbet istället..
 
@hastflicka: Jag älskar era gigantiska fordon! :love: Här i Sverige törs man inte ens tänka tanken, dels bränslekostnaden och sedan bilskatten :wtf:

Åker hundarna med dig eller i följebilen?

Hundarna aker med mig. :cool: Jag alskar trucken (F350) som i Sverige raknas som en riktig arbets truck (kraver annat korkort tror jag) aven om jag foredrar att kora min "Dogmobil". Jag ar dock battre pa att kora truck och trailer an maken, framfor allt ar jag en hejare pa att backa sa vi kor det som passar bast och jag backar mig ur situationer jag satter mig i. Och nu da han kor bakom sker det dessutom utan komentarer.:angel:

Fy sa laskigt @Linta :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
678
Senast: Piaff
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 162
Senast: Marita73
·
Svar
1 278
· Visningar
69 245
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra året tog Frida Andersen en andraplats i Agria Top 10 Indoor Eventing. I år trodde hon först inte att det skulle räcka till en ny...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp