Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intagit ångestdämpande, insomningstablett och lagt mig. Imorgon åker sambon igen :(
Har haft en bra dag idag, träning med bägge hundarna och sen ute i solen hela dagen! Måste försöka hålla kvar vid den känslan.
 
Det är fett skönt att slippa hacka lök på vanligt sätt.
Vilket gav mig jordens idé nu, jag hittar ju en massa köttfärs och lök ibland så varför inte köra det i mixern och göra pannbiff och köttbullar för ett helt regemente på rekordtid utan ansträngning? :idea:
Fast det får vänta ett tag tills jag tömt lite i frysen och grannen tömt lite i sin, jag snubblade ju över 25 kilo kalkonköttbullar igår kväll bara "sådär", går ju inte att låta bli att shoppa när man passerar en container. :D
 
@Snurrfian Inte skoj med hyreslägenhet heller tyvärr alla gånger.
Jag har avloppsproblem som verkar vara låg prioritering på att fixa, förvisso är felet antagligen "någon annanstans" i huset och de ska jaga inhyrt bolag som kan vara skyldiga men det hjälper inte mig när det luktar :turd::yuck: och jag får fylla vatten i badkarsavloppet där alla mina rör går ihop för att stoppet gör att nivån sjunker så vattenlåset avger odörer.
Fördel med egen kåk, man kan ju testa att göra något för att laga saker men här är det bara att vänta ett tag just nu dock tänker jag ringa och kolla onsdag lunch om jag inte hört något.
Höja hyran är inga problem däremot. :meh:
:D Tack, då behöver jag inte börja leta! :D Ibland känns det bara som om det skulle vara så otroligt skönt att kunna lägga över ansvaret på någon annan... :cautious: I det här fallet var det nog mest synd om maken som fick ta hand om att försöka laga pumpen. Tyvärr verkar den ha gått sönder också... :arghh: Vi krånglade som sjutton förra året eftersom pumpen bara gick och gick, även när det inte fanns något vatten att pumpa. Så vi lämnade in det eftersom den var under ett år gammal, vi tjatade länge och många gånger både på affären där den var köpt och på service firman som de hade lämnat den vidare till och efter ett par veckor så fick vi helt enkelt en ny eftersom servicefirman nog inte ens hann titta på pumpen. Nu gör den nya precis likadant... :meh:
 
Ååååh :arghh:, såg på mitt schema att de tycker jag ska köra något jag verkligen inte gillar och vid närmare titt verkar jag vara deras första val, ska se om inte de kan ta någon annan istället. De har inte ens meddelat något, så hade jag inte kollat schemat hade jag inte vetat och förutsatt att jag skulle jobba på som vanligt...
Ska ta ett snack på tisdag, såg även att min lediga dag veckan därpå försvinner också, så nån måtta får det allt vara...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
609
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370
  • Artikel
Hästnyheter Man vill höja lägstanivån och komma bättre förberedd till mästerskap. Därför har Sverige tänkt om och deltar inte vid VM i distansritt...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har fått nytt pass och behöver uppdatera min reseprofil på jobbet. Var i hela fridens namn hittar jag dokumentnumret? Det jag...
Svar
14
· Visningar
1 799
Senast: Clabbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp